Tredje veckan

 
 
Tredje veckan av semestern
inleddes med uppehåll, och
solen har också visat sig.
 
Äntligen! :-)
 
Vi började med sovmorgon och
sedan kokade jag mannagryns-
gröt på Bogges begäran.
 
Därefter knatade familjen och
hämtade ut ett paket som Luran
har väntat på sedan i torsdags.
 
Hon har tidigare fått ha våra 
avlagda telefoner, men de har ju
blivit kasserade och utbytta av en
anledning...
 
Dålig uppkoppling, stänger av
sig själva och noll batteritid, samt
trasiga laddare gjorde att jag kröp
till korset och köpte en ny telefon
till henne. Nu är hon nog stor.
 
Men surt nog kom inte skyddet
till telefonen som också beställdes,
så det blev att ringa och efterlysa
det och det skulle skickas i veckan.
 
En sväng på Sportis blev det 
också för att köpa fritidsbyxor
till ungarna och ett presentkort.
 
Snabb bunkring av mat
på ICA och sedan hem och vinka
av gubben som jobbar eftermiddag
denna veckan.
 
Sedan 8-års kalas hos grannen,
klippning av gräsmattan och
förberedelse av middag.
 
Intag av middag och kvällspromenad
 med Luran och Eroz på elljusspåret
rundar av dagen.
 
Nu väntar en tidig kväll med en
bok eller deckare på tv.
 
 



%E5sa%20i%20%E5sele säger

Herre Gud, har Du hunnit ha semester SÅ länge... tro när jag var in å läste sist.
Kändes ju som Du skrev om jobb sist jag var här på besök.
Kul för Svea med en ny mobil som faktiskt fungerar :)
kram

2017-07-18 @ 11:31:46
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
åsa i åsele säger

Men alltså... jag blir galen på blogg som ändrar på mitt namn utan att jag hinner se det innan jag skickar kommentaren.

2017-07-18 @ 11:32:39
URL: http://naltanorrland.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: