Nästan som att få barn

 
 
När man väntar barn så ska BB-väskan
packas, skötbord, spjälsäng och
barnvagn inhandlas...
 
När valp ska införskaffas så kunde
man ju tro att det inte var lika mycket
att tänka på, särskilt som vi har en hund
sedan tidigare och dessutom haft två
hundar samtidigt.
 
Men Mac gick hårt åt sina saker så
vi kände att Eroz förtjänade att få nya
fräscha saker när vi hämtar hem
honom i morgon.
 
Förutom att maken byggt trätrall i 
hela det gamla hundburet så väntar
ytterligare 10 sektioner på att
sättas upp som ska förlänga
det gamla buret rejält :-)
 
Sedan blev det kompostgaller för att
kunna hägna av lite mer temporärt nu
när Eroz är liten, så väl ute som inne.
 
En ny biabädd blev det också, skålar 
att ha när han är valp, en ny vass klotång,
ben och aktivitetsleksaker som barnen
fick välja, samt ett litet bur i canvas 
att nyttja den allra första tiden som
ett eget tryggt litet krypin.
 
Luran var noga med att vi inte fick
glömma Bus, så det blev givetvis ben
och godis mot plack till honom.
 
Tre glada laxar senare kunde jag
lösa ut oss och åka hemåt  💸 😅
 
(Innan hade vi dessutom varit hos
optikern och hämtat ut Lurans nya
fina glasögon.)
 
En kul bonus var att jag dessutom 
fick träffa och prata med Carolina,
vars härliga blogg (carpia.blogg.se)
jag följt i några år.
 
Hon var precis lika sprudlande,
glad och trevlig som jag föreställt mig!
 
Maken hängde inte riktigt med vem
jag stod och pratade med och frågade
senare om det var någon kollega eller
någon som jag kände sedan jag bodde
i Vilhelmina under gymnasietiden 
men jag svarade då glatt att nej,
vi har aldrig träffats förr 😂
 
Han är dock van då jag har
en tendens att prata i tid och otid,
det är nog bara blodsockerfall/hunger
och jakt som gör att jag är tyst 🙊
 
Nu ska jag bara skriva på och posta
 examinationsutlåtanden till de två
magisteruppsatser jag examinerar
innan jag tar helg.
 
Jag är rädd att Eroz kommer att
se till att det blir en helg med minimal
vila och jag saknar redan att kunna dra
mig på morgonen, men som tur är
så är maken morgonpigg så helt kört
är det nog kanske inte hoppas jag!
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: