Önskebrunn

 
I den här fotänen i Prag
låg det en massa småslantar,
och givet passade även jag på
att kasta i en och önska.
 
Och det var nog tur, för det
verkar som om önskan slog
in i dag då flocken åter är 
komplett efter några 
oroliga timmar...
 
Det är nämligen inte bara
Bogge som varit avundsjuk 
på Eroz, redan efter någon timme
så konstaterade han att det kändes
som hunden tagit hand plats och
vi inte behövde honom längre ❤️
 
Vi försäkrade att så inte är fallet
och att han är världens bästa lillhusse
till Eroz, och det gjorde att han nu
är lite mindre butter.
 
Bus har vi också lagt oss om vinn
att försöka uppmärksamma och
ge lite extra kvalitetstid nu när 
Eroz anlänt.
 
De kommer dessutom bra överens
och får leka under kontrollerade 
former och bekanta sig.
 
Men med ett splittrat fokus så
såg Bus sin chans i morse när jag
plockade upp bajs och bytte vatten
och passade på att rymma :-(
 
Fy så orolig man blir, främst för trafiken,
men även för det faktum att det är
dags för älgkorna att kalva...
 
Jag/vi är super tacksamma för alla
som hållit ögonen öppna
och hjälpt till att leta.
 
Men slutet gott, nu är Bus hemma
igen och jag kan konstatera att det
är tur att grannen har Facebook och
att Kim skrivit att han sett
en lös jämthund...
 
Några killar hade dock hunnit plocka 
upp honom som Magnus mötte 
när han körde i den riktning Bus
sist setts - Tack!
 



åsa i åsele säger

Himla tur Ni återfick Bus så snabbt.
Här har Frost "stuckit" två gånger senaste månaden då J haft honom lös så nu är det stopp - J har inte samma pli på the dogs eftersom han icke är speciellt intresserad.
Jag är mest orolig för rådjuren.

I förrgår hade jag troligtvis sällskap av en björn då jag gick genom skogen, någon visslade å Frost markerade att något inte var okey... då jag började prata så försvann visslingen å Frost blev märkbart lugnare. Typ samma ställe som i höstas där båda dogsen markerade att där ville de inte vara.

Jobbigt att vara liten, känna sig utanför.
Tror att det är jobbigt så där vid 7år att plötsligt få en ny bebis - familjemedlem - som tar plats å kräver föräldrars uppmärksamhet.

kram

2017-06-06 @ 14:04:24
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Linda/Candygirl säger

Två sotiskillar.. hoppas alla kommer komma perfekt överens nu snart.

2017-06-06 @ 21:55:46
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: