Mer snö...

 
 
Nej, jag är inte bitter på alla grannar
som är ute med sina snöslungor 😜
 
Morgonens plogvallar var
rätt rejäla och jag tackar gudarna
att vi har en hög bil med fyrhjulsdrift
så att jag kunde backa igenom vallen
då ryggen strejkade och jag vägrade
handskotta bort snön.
 
Det var nog att ta bort vallen
framför huset, så bilparkeringen 
överlåter jag till maken då han
vaknar efter nattens jobb!
 
Alltid kul att vakna och
få en överraskning 😜😂
 
 



Britt säger

Oj vad snö ni fått,här nere har regnet övergått till snö.Synd om de som ska åka Vasaloppet om det blir slask då blir det inga spår till slut.Annars går dagarna med jobb och lite motion.Det känns i kroppen att man inte är ute och rör på sig.Hoppas att motionslusten kommer med våren,tur att man har ett rörligt jobb..
Tänk vad åren går Bogge redan 7 år snart har du stora barn Therese.Önskar dig en trevlig snöig dag.Kram

Svar: Ja du, snö och snö och åter snö, även i dag... Så nu har jag och ryggen gett upp, maken får låna en traktor för att ta bort det värsta i dag och få ner vallarna så jag orkar styra upp snön på dem om det kommer mer snö. Utan tvekan så borde Vasaloppstrakterna fått lite av detta ;-P Hoppas spåren håller, tycker synd om åkarna annars. Gissar att det är en stor folkfest där nere dessa veckor? Och det där med motion, jag har just tagit mig i kragen då jag vet att ryggen mår så mycket bättre då, har fuskat rejält med träningen sista halvåret och det straffar sig, men i takt med våren brukar orken komma åter! Lämnar en drös kramar och hoppas du har en fin helg framför dig <3 KRAMAR
Therese Bjärstig

2017-03-01 @ 09:04:13
åsa i åsele säger

Såå snäll Du är som överraskar M med lite skottning :)
såå glad han kommer att bli ;-)
jag förstår att Du med Din onda rygg avstår,
det gör jag oxå... så länge jag tar mig in ;-)

Traktorn fortfarande sjuk ;-)
J har dock fått låna en traktor av dem som ska laga hans traktor så vi får bort snön.
Svårt att ta mig hemifrån/hem igen annars.

kram

2017-03-01 @ 12:46:15
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Grannen Nina säger

Kan looooova att jag är fan så less på snön. Min rygg strejkar oxå. Snöstyraren har frusit fast å har bara en snöskyffel. Min rygg vill inte alls leka med den. Så här är typ hela plogvallen kvar fortfarande. Djup jäkla suck å vi lär ju få mer snö. Ha en bra dag 🌸

2017-03-01 @ 14:04:44
Grannen Nina säger

Kan looooova att jag är fan så less på snön. Min rygg strejkar oxå. Snöstyraren har frusit fast å har bara en snöskyffel. Min rygg vill inte alls leka med den. Så här är typ hela plogvallen kvar fortfarande. Djup jäkla suck å vi lär ju få mer snö. Ha en bra dag 🌸

Svar: Ja fy, men om några månader klagar vi på gräsklippning... 😜😂 men det är iaf snällare med ryggen som tur är. Hade jag inte haft Magnus hemma idag hade jag banne mig lejt in en traktor... Du får lura killarna dina att gräva, ä rädd om dig ❤️ Kram!
Therese Bjärstig

2017-03-01 @ 14:04:44
Znogge säger

Det kan man verkligen kalla en överraskning ;-) Snöskottning är verkligen tungt så det är gott att man kan dela på den.

Kram

2017-03-01 @ 14:55:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Netti Starby säger

Men oj vad mycket snö du har fått och det där vill inte jag ha hos mig :-D Kramis

2017-03-01 @ 16:13:05
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Marie Svensson säger

Här nere skiner solen idag, snödropparna tittar upp i trädgården och första Tranan har anlänt. Så nu känns det att det är på gång :-) På hunddagis löper alla tikarna så Fralle är helt slut när han kommer hem. Vårtecken! Grattis i efterskott till barnen! Å hoppas ni snart får lite vår ni också... //Marie

Svar: Sol?! Den var det länge sedan man såg ;-P Även i dag snöar det - suck! Men till helgen utlovas sol och då är det jag som ger mig ut och tankar D-vitamin! Tranor och snödroppar låter ljuvligt, men ännu några månader bort här tyvärr. Massor av kramar till dig och de dina, och en önskan om en fin helg <3 KRAM
Therese Bjärstig

2017-03-02 @ 08:29:59
christin säger

Å det snöar idag med......8-) Fint friluftsliv kan man väl säga om man vill se det positiva. OCH jag har för flera dagar sedan börjat förbereda det som ska vara i växthuset.... Visst känns det bättre när man vet att det faktiskt inte är så långt kvar?
Vi var i lördags vid Kullerbacken och gräddade våfflor och brände på några korvar och det var ljuvligt och gott.

Kämpa på! Kraaam!!!!

Svar: Och idag... undra just hur mycket mer snö vi ska få?! Tror dock att solen ska lysa i helgen och då ska jag minsann ut och njuta, så det så! Låter skoj att du börjat förbereda inför växtsäsongen, det om något borde rendera vårkänslor :-) Ha nu en underbar helg! KRAMAR
Therese Bjärstig

2017-03-02 @ 09:17:15
Cissi säger

Ser ut som här ungefär... :/
I förrgår var det barmark och vårkänslor ;)

2017-03-08 @ 09:51:39
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: