Ocensurerat

 
 
Nu när barnen är borta 
så passade jag på att röja 
i deras respektive rum.
 
Sist jag gjorde en större 
insats var i julas så det var
hög tid att rensa...
 
 
 
 
Jag började i Bogges rum
då det är minst och har bra
förvaring så det är ganska
lättstädat.
 
Bogge är inte heller någon
samlare så som Luran...
 
 
 
 
Hon spar på allt och har väldigt
svårt att skilja sig från saker 
även om de är trasiga...
 
Såg ut som en bomb där inne!
 
 
 
 
Luran har dock sagt att hon
ville rensa ut och ta bort 
lite av dockor och annat
på sitt rum och få ett rum 
för en större tjej...
 
Så sagt och gjort, jag har sorterat
undan och burit ner i källaren.
 
Skulle hon sakna något så
är det ju bara att hämta upp igen.
 
 
 
 
Och på tal om att sakna,
jag hittade inte mindre än sex
par strumpor i hennes rum?!
 
En hel påse med skräp 
blev det också som åkt till tippen.
 
 
 
 
 
Det blev även en ny
sänglampa, fönsterlampa
och gardiner på Lurans rum.
 
Nu hoppas jag hon kan hålla
ordningen ett litet tag, och lyckas
hon med det ska vi ta en tur på 
IKEA så hon får en ny större
byrå och lite annat...
 
Personligen skulle jag vilja byta
tapet också, men hon är nog inte
riktigt färdig med sin rosa/lila 
period än som det låter så
det får anstå en tid.
 
Ett par välinvesterade timmar
och det är kul att röja då man
rätt omedelbart ser skillnad ;-)
 
 
 
 



åsa i åsele säger

Jag gillar tapeten å rosa gardinen i Lurans rum,
men jag är ju mer för färg å mer rosa än Du :)

Duktig Du varit, Du jobbade på bra.

Jag har nu dammsugit å plockat undan lite, kört igång tvättmaskin, ska dricka en mugg te å sedan gå en promenad med Bullen.

Bullen mår inte bra, just idag tog jag ett beslut... han kan inte fortsätta så här, vi är ju tvungna att ha honom ute mer å mer då han "springer på toa/håller inte tätt" å då är det svårt att ha honom inne, senaste veckan har han varit i hundgår'n även under natten.
J frågade mig hur länge jag tänkte... inte en vinter till svarade jag :( vi kan inte ha Bullen ute 24 tim dygnet då han egentligen är en innehund, en flockmedlem.

Synd Du bor där Du bor, annars hade kunnat följas ut på promenad :)

kram

2017-03-04 @ 13:29:17
Netti Starby säger

Vad duktig du är och så himla fint det blev på deras rum! :-D Kramis

2017-03-04 @ 13:31:00
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Znogge säger

Vilken skillnad och så bra det blev. Ibland bara måste man ta krafttag :D

Kram

2017-03-04 @ 14:43:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda/Candygirl säger

Så fint... att barnen ska ha sååå svårt att hålla orning. Min tonåring är hemsk. Jag brukar ösa upp allt som ligger på fel ställe i hans säng.. då blir han tvungen att sortera för att kunna gå lägga sig... och är det länge till sängdags lämpar jag allt över datorn. Det funkar också.

2017-03-06 @ 12:01:32
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: