Chock

 
 
Jissed så fort allt exploderade,
över en dag blev träd och buskar
gröna. Vilket jag bittert fick erfara
då jag lämnade Björkarnas stad
i går kväll...
 
När jag passerade Fredrika på väg
hem fick jag ställa mig på en
p-ficka för då såg jag inte längre!
 
Ögeonen hade svullit igen totalt och
tårades och givetvis hade jag ingen
medicin med :-(
 
Så av med AC och all luft (vilket
var en plåga i värmen) och skölja
ögonen med bubbelvatten...
 
En kvart senare var jag i lite bättre
skick och kunde sakta åka hemåt.
 
Tror aldrig det varit så skönt att
svänga in och parkera här hemma 
som det var i går!
 
Särskilt som jag nu kan bocka av
de stora måstena och resorna för
demna termin - så skönt!
 
Bara avrapporteringar till JBV, en 
konferens och en FG kvar på listan 
förutom en artikel och handledning 
innan semestern i juli.
 
Som tur är får jag lite försmak 
redan på söndag då Prag väntar,
får bara hoppas att lövsprickningen
redan är över där sedan länge så
jag slipper se ut som en mullvad 😂
 
 
 



Linda säger

Besvärligt med allergi... än så länge har vi inga såna besvär. Och dessutom har löven inte spruckit här.

2017-05-24 @ 13:39:40
URL: http://www.candygirl.nu/
åsa i åsele säger

Men ooo stackars Dig.

Här är Elin hemma från skolan idag efter ha blivit akut sjuk igår eftermiddag med huvudvärk och förkylningsbesvär. Troligtvis är det vår-allergin.

kram

2017-05-24 @ 14:23:04
URL: http://naltanorrland.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: