Lycka som varar

 
 
Blommor är för mig vardagslycka.
 
För snart två veckor sedan 
köpte jag en helgbukett på Coop,
och så kom bästa svärmor förbi
med en bukett nejlikor som 
tillsammans fyllde en hel kanna.
 
 
 
 
I två veckor har de prytt bordet
och idag när jag städade bort 
de som gjort sitt så har jag
forfarande en bukett!
 
Det kallar jag vardagslycka 
som verkligen varar :-)
 
Barnen är lediga från skolan idag
och jag har bara ett möte inbokat och
annars endast inläsning och sådant
som jag själv kan styra så det
blir tidig helg så jag hinner fortsätta
röja här hemma tills mormor 
kommer och bor här...
 
Tvättmaskinen jobbar för fullt och
tvätt hänger överallt då torktumlaren
gav upp i går kväll :-(
 
Så fram med snabeldraken och mopp
så vi lämnar över ett acceptabelt
hem då vi åker på söndag.
 
Jag ska även filea lite fina
fiskar så vi kan göra fisk i knyten
på grillen till middag.
 
Trevlig helg!
 
 
 
 



Birgitta Jacobsson säger

Härliga bilder och visst är det vardagslyx med blommor. Trevlig helg.

Svar: Ja, blommor är vardagslyx som jag försöker unna mig ständigt, nu har jag dock bara en ensam ros i en vas, vacker det med! Trevlig helg <3
Therese Bjärstig

2017-05-26 @ 18:15:51
URL: http://gittanstankar.blogg.se/
Znogge säger

Då kan man verkligen inte klaga :D

Kram

2017-05-27 @ 13:47:09
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: