Sakta men säkert

 
 
Sakta men säkert så kommer
lökarna mer och mer för var dag,
så hoppet finns om blommor vad
det lider (om maken inte hinner dra
gräsklipparen där i vanlig ordning).
 
När jag var i Stockholm i onsdags
njöt jag av blommande träd, men 
vårprakten all ära så var det skönt
att landa här hemma.
 
Ett annat vårtecken i form av
renflytt gjorde dock att det var
lite problem med framkomligheten,
men tack vare en grusväg så kom 
jag tillsist hem. Så trött och mör 
efter två dagar på resande fot.
 
Idag har jag haft ekonomiavstämning
och försökt hinna jobba ikapp sådant
som fått anstå dessa dagar, men 
en hel del av detta får vänta till i
morgon då jag nu tänker lyssna
på kroppen och göra tidig kväll.
 
Jag säger som Morran,
det är ju en dag i morgon med...
 
 



Linda/Candygirl säger

Ja den här tiden märks det att vi bor i ett avlångt land. Och det går såååå trögt här i år. Tror vi ligger ca 2 veckor efter jämfört med ifjol...

2017-05-05 @ 06:16:53
URL: http://www.candygirl.nu
ajlimullersandvik.blogg.se säger

Så härligt att det börjar kännas som vår, äntligen!

2017-05-05 @ 10:10:00
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: