Lycka på låda

 
 
 
När jag röjde runt och letade 
adventsgardiner till vardagsrummet
så hittade jag fjolårets reafynd som jag
helt glömt av att jag köpt.
 
En kyrka med belysning som även
har en speldosa som spelar stilla natt.
 
Mormor hade en liknande men med
orangerött tak som jag älskade som
barn, så detta är nostalgi deluxe!
 
 
 
 
 
 
Även om stjärnor och stakar
får vänta kunde jag inte hålla mig
från att ställa fram min kyrka
och tända den.
 
Lycka ❤️
 
 
 



Znogge säger

Så fin! Minns att min mormor också hade en!

Kram

2017-11-09 @ 18:56:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Lars Gustafsson säger

Ja kära du min mormor och min mamma hade en sådan vacker ljuslykta Tack

2017-11-09 @ 20:54:50
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/
Marie Svensson säger

Jag har en gammal "Seglora kyrka" med orange papper i fönstren. Ett loppisfynd för 20 kr. Tyvärr ingen Stilla natt i den dock. //Marie
ps Min D-uppsats lutar åt att intervjua föräldrar vad de skulle vilja ha för information i en amningsapp. Kan bli ett kul litet projekt :-)Och förhoppningsvis en app så småningom... Och en doktorshatt ;-)

Svar: Låter super spännande och innovativt! Jag blir imponerad och hejjar på dig allt jag kan 👍🏻🤓
Therese Bjärstig

2017-11-09 @ 21:19:25
Anita säger

Så fint :D

Svar: Ja visst r den, så glad att de görs på nytt! Trevlig helg!
Therese Bjärstig

2017-11-10 @ 09:23:09
URL: http://siliiins.blogg.se/
christin säger

En magisk morgon och dag ser denna fredag ut att bli, raka motsatsen mot igår....Och tur är väl det.

Jag tycker att du har varit duktig som inte har gjort jul redan!!!! Vi som läser dina funderingar över livet borde spela varje år om vilket datum du slår till 8-).
Jag gav min svåger för många år sedan en kyrka i julklapp, det var en desperat-julklapp då jag inte visste vad jag skulle hitta på till honom... Och det var en av de bästa jag har gett honom, så himla glad blev han så det är nog en riktig nostalgiupplevelse för många.

Njut av solen men ha broddar under fötterna!!

Svar: Jag är förvånad över att jag bara smugit fram liiite jul, kanske är jag sjuk i år?! Men får kompensera med att kanske klä julgranen redan i helgen?! 😇 njut nu av en fin helg, massa kramar!
Therese Bjärstig

2017-11-10 @ 11:20:56
Maggie Bergius säger

Så stämningsfullt och fint! Man behöver allt ljus man kan få så här års:)

2017-11-10 @ 14:47:35
URL: http://maggiesskafferi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: