Berättelser från förr

 
 
Igår var det papper och böcker
som sorterades ut i stugans
"mini-bibliotek". 
 
Jag hittade en skrivkurs sedan 
början av 1900-talet, gamla
årsredovisningar för godmannaskap
från 20- och 30-talet, historiska fakta-
böcker, religiös litteratur, fotoböcker,
deckare,kärleksromaner och en del
guldkorn som jag behåller.
 
Boken ovan är ett sådant,
men även en bok om bra kost
för mage och tarm och inbundna
fina band med Jack Londons
berättelser.
 
 



åsa i åsele säger

Visst vet Du att jag gärna "ärver" böcker å kaffekoppar som Du finner,
ifall Du icke vill ha dem ;-)

Jack London, är det röda böcker med guldtext?

Gårdagens fynd, en Åsa-Nisse bok till min far, en kokbok till mig, två torka disken handdukar till min mor och väldans söta mini trädgårdsverktyg :)

kram

Svar: Jack London var gröna med guldtext :-) och böckerna är tyvärr ett minne blott men koppar kan det nog finnas ;-) kram!
Therese Bjärstig

2017-10-08 @ 11:57:30
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Znogge säger

Minnenas arkiv har en begränsning känner jag och allt kan man inte behålla!

2017-10-08 @ 12:00:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Hur stor är denna fyndgruva? Det verkar ju finnas allt möjligt......
Visst har det varit fina dagar och nu njuter man ju verkligen. Är inte så väderkänslig egentligen men jag har varit väldigt låg hela veckan efter vår stora förlust också förstås. Men igår var jag ute och hann med hur mycket som helst och verkligen njöt. den här dagen går också även att den inte är lika fin.

Kram!

Svar: Den är inte oändlig, men mer än jag trodde, jag spar husvagn och uthus till våren men vet att där finns zink, emalj och gamla sockellådor bla. Känns som en bra affär ;-) och tankarna går till er, hörde av mamma att Herman gått bort 💙 Varmaste kramar!
Therese Bjärstig

2017-10-08 @ 15:12:27
ansepanse säger

nu blir jag avundsjuk :) just boken på bilden och så Jack Londons böcker, åh dem skulle jag vilja haft :)
ps fick tag i Selma Lagerlöf, det var femton böcker i fint skinnband, gamla med patina men välbehållna, en guldskatt för bara 150 kr
Sv: givetvis ska jag inte publicera kommentaren hos mig, hälsa Luran <3 att långtbortimormor är så stolt över hennes skolarbete, hon är en duktig tösabit
här är det riktigt kyligt och Nemo har fått börja med sin tröja och på kvällarna, sista kissrundan, har han sitt vintertäcke på, allt för att skydda hans rygg
önskar er alla en fin start på nya veckan
massor av kramar till er alla <3 <3 <3

2017-10-08 @ 19:32:18
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda/Candygirl säger

Härligt att hitta lite gamla fynd.

2017-10-10 @ 07:39:44
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: