Allt för länge sedan

 
 
 
I lördags tog jag mig äntligen ut,
men det krävdes att jag drog 
på mig sport-bh och löptights
redan då jag vaknade för att
det skulle ske lagom till lunch.
 
Och jisses så tungt det var,
jag bannar min egen dumhet att
jag bröt min fina träningsrutin
som jag hade för några år sen.
 
Sista året har jag verkligen inte tagit
hand om flåset och kroppen,
men med tanke på den härliga
känslan då jag kom hem så
bör det vara belöning nog
för att komma igång igen.
 
Energi de luxe trots värk i kroppen!
 
 
 
 
Dessutom tyckte Eroz att
det var kul att matte hade lite
mer fart än under promenaderna.
 
I söndags blev det ingen löpning,
men väl en tur i skogen för att
leta svamp.
 
Planen var att ta mig ut ikväll igen,
men Bogge hade med sig en kompis
hem, läxor skulle göras, middag lagas,
tvätt skulle hängas och jag måste
läsa lite inför ett möte i morgon.
 
Men trots att ursäkterna hopade
sig så gjorde den härliga känslan
från i lördags sig påmind, så jag
överraskade mig själv och drog på
mig träningskläderna och tog med
mig Eroz på en kort jogg i lätt
regn innan det blev mörkt.
 
Vi får väl se om detta är början
på en nygammal vana eller inte...
 
Soffan känns i alla fall extra 
skön nu när man varit ut en sväng,
och Eroz ligger nöjd i sin bädd.
 
 
 



Jessica Högberg säger

Tack för härlig inspo. Måste oxå komma igång!

2017-09-25 @ 22:50:50
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
ansepanse säger

och det är ju så nyttigt och bra att motionera, jag tittade på Vetenskapens värld igår, där tog det just upp motionens positiva verkan, inte bara för kroppen, utan framför allt för knoppen, man kan bromsa demenssjukdomar och hålla hjärnan aktiv även i yngre år
massor av kramar <3

2017-09-26 @ 13:14:53
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: