Bastu och strand

 
 
 Burr, blev lite frusen efter
en dag i skogen och tänker 
nog ta ett varmt skumbad nu 
när jag landat här hemma.
 
Men nästa år åker jag nog till
stugan och eldar i den fina lilla
bastun istället och bor där.
 
Nyper mig fortfarande i armen
och är så sjukt glad och nöjd
över att ha något helt eget.
 
 
 
 
 
 Särskilt som det är en fin strand framför
bastun, i stugan vid Eldsjön så är det 
ingen badstrand alls att tala om så
även barnen ser fram emot att
plaska här nästa år.
 
 
 



christin säger

Är du säker på att det är en bastu, kan det inte tänkas att det är tomtens hus du har köpt?
Fint ser det ut med en fin skogsmiljö förutom närheten till sjön....
Vilken tur att det slutade att regna idag, här hemma så var gårdsplanen alldeles dränkt i morse vid 6-tiden. Men några timmar senare så fanns inget kvar så det behövs verkligen vatten men nu kan vi allt få det lite fint ute i några veckor. Njut av livet på stubben!!!

Svar: Ha ha, ja du kanske är det tomtens hus?! Underbart fint är det, men jag tror Tomten är bekväm och nog snarare kvartar i den lilla gäststugan/husvagnen som också finns där ;-) Och ja du, denna vecka på stubben blev verkligen blöt, den blötaste jakt jag kan minnas och nog även den septemberjakt med sämst utdelning, tur det finns pären att stö på och korv på affären! Massa höstkramar till dig Christin <3
Therese Bjärstig

2017-09-09 @ 19:59:22
ansepanse säger

tror jag det att Luran <3 och Bogge <3 längtar efter att få bada där nästa sommar
kanske finns det rentav fisk där i sjön, så att Bogge <3 kan få njuta av sin favoritsysselsättning
massor av kramar till er alla <3

2017-09-10 @ 13:14:00
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda säger

Låter som att det är där du SKA bo när det är älgjakt.

2017-09-11 @ 17:12:12
URL: http://www.candygirl.nu/
Johanna - Livet vid havet säger

Vilket litet smultronställe ni skaffat! Ser sjukt mysigt ut!

2017-09-12 @ 19:14:19
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: