Lagfart och fynd

 
 
Idag kom lagfarten till stugan
så nu är allt praktiskt fixat.
 
Nu återstår bara att hissa stugan
i framkant och börja tömma den på
allt som lämnades kvar av förra ägaren
så att jag kan börja måla till våren.
 
 
 
 
I "lilla biblioteket" i stugan hittade 
jag en kul bok, den må ha några år på
nacken men är trots det klockren!
   
Men jag noterar att alla jägare
är en "han"...
 
 
 
 
Till min glädje hittade jag ett
lapptäcke i retrostil (som tvättas
i detta nu) och så detta virkade
överkastet. Det har gulnat lite
men mamma ska hjälpa mig
att försöka få det vitt igen.
 
 
 
 
En låda med utsorterade trä- och
näversaker fick följa med hem denna
gång, samt en låda med koppar och
fotogenlampor. 
 
Mycket rat men även en del fynd.
 
 
 
 
Det mesta ska dock slängas, så är
det någon som gillar näversaker är
det bara att hojta till och komma
och hämta innan det åker på tippen!
 
 Ps. Renen har redan hittat ett
passande hem där den med lite
grå färg och makeover kommer
att passa 👌🏻 Ds.
 
 
 



Jessica Högberg säger

Har du köpt stuga??

2017-09-28 @ 19:49:53
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
åsa i åsele säger

Så skoj med lite "skatter" ;-)
Har Luran hittat nått skoj?

Här har Elin hamnat i onåd ;-) uppför man sig illa blir det ingen iPad... värsta straffet ;-)

kram

2017-09-28 @ 20:59:25
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Erika säger

Jag tar gärna näversakerna till jobbet om du inte redan hunnit avyttra dem! Skicka ett sms om dom finns kvar så dyker jag upp :)

2017-09-28 @ 23:34:54
Erika säger

Jag tar gärna näversakerna till jobbet om du inte redan hunnit avyttra dem! Skicka ett sms om dom finns kvar så dyker jag upp :)

Svar: Bara att komma och hämta!!! 😊
Therese Bjärstig

2017-09-28 @ 23:34:59
ansepanse säger

det mönstret har jag också virkat, jag kommer bara inte riktigt ihåg vad jag virkade för jag äger inte det längre, synd, men ett tag var det ju helt ute med att ha sådant och då slängdes mycket helt i onödan och som jag nu efteråt ångrar djupt
massor av kramar <3

2017-09-29 @ 13:03:33
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: