Nattfjärilar

 
 
I morse när jag gick ut med Eroz
så trodde jag knappt mina ögon.
 
Visst brukar vi ha nattfjärilar
(både olika flyn- och mätararter)
men aldrig så många som i morse.
 
Hela farstubron var svartprickig!
 
 
 
 
Dock hann ju alla (och de var 
måååååånga) som satt på dörren
flyga iväg då jag öppnade och
stängde den.
 
Vet inte om deras larver är
ett potentiellt hot för växter/träd
nästa år eller om detta är ett tecken
på att det kommer att finnas mycket
mat för de djur å fåglar som äter dem.
 
Och på tal om fåglar, vilket fågelår!!!
 
Måste vara en dröm att jaga in 
trädskällare i år, när man går med 
hunn så vet jag inte hur många 
fåglar som flyger upp för att strax 
träa där de sedan trycker in i det
längsta.
 
Tänk om det fanns en bråkdel
med älg ;-p
 
Idag blir det ingen jakt, jag är
hemma med barnen och har en
kojdag och ska stöka undan 
lite här hemma...
 
 
 



Znogge säger

Här tycks det vara ett spindelår. Nät överallt...

Kram

2017-09-17 @ 10:22:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

vi brukar också ha nattfjärilar men i år har jag faktiskt inte sett så många
kramar <3

2017-09-18 @ 18:36:02
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: