Blommor, bubbel och choklad

 
 
Tänk så glad jag blev då
grannen kikade in med denna
superfina bukett, dessutom fick
jag Årechoklad och en flaska
bubbel.
 
Det hade absolut inte
behövts då det var en
självklarhet att hjälpa
till i måndags.
 
Jag vet nämligen att hon
skulle gjort exakt det samma
om rollerna varit ombytta 💕
 
 
 
 
 
Dessutom så fick jag ju
frossa 🍔🍟 när vi var i 
Östersund och visste att
faran var över, så redan där
blev jag rejält bortskämd!
 
 
 
 
 
Här har vi nu klarat av
läxor i form av glosor, läsning
och lite skrivövningar.
 
Solen skiner ännu och det är
svårt att tro att klokan passerat
18.00 - men oj så härligt nu när
vi går mot ljusare tider!
 
Sveriges yngsta mästerkock drar
igång ikväll så jag tänkte fixa lite
morotsstavar, selleri och dipp
så jag och barnen kan ha
lite mys och titta.
 
Jag när nämligen en förhoppning
om att de ska inspireras och ta
över matlagningen här hemma ;-)
 
 



Frida - Vita Villan säger

Men wow vilken bukett! Toppen att ha bra grannar och att man kan ställa upp för varandra!
Smart att låta barnen titta på mästerkocken och förhoppningsvis bli inspirerade! =)
Ha en fin kväll! Kram <3

2018-04-11 @ 21:05:31
URL: http://viitavillan.se
åsa i åsele säger

Härligt. Härligt. Härligt.
kram

2018-04-11 @ 21:18:39
Znogge säger

vilken omtänksam granne du har men visst är det bra när man kan hjälpa varandra. Det betyder mycket.

Kram

2018-04-12 @ 13:01:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

åh vilken vacker vårbukett. Förstår att du blev glad över att få sådana fina presenter.
massor av kramar till er alla <3

2018-04-12 @ 13:20:26
URL: http://kinaguld.blogg.se
Popprinsessan säger

Vilken fin bukett!
Ja, pinnar kan verkligen sätta sig olämpligt på våra fyrfota vänner... Mamma och pappas hund slickade på en glasspinne och slurp... så åkte hela pinnen ner.... Fick trycka i henne sparris för att linda in pinnen - som sedan kom ut hel som tur var!
Vår förra hund fick en liten, liten pinne som kilade fast sig i underkäken när hon bara var en liten valp. Jag fick ta taxi till djursjukhuset, och som tur var gick även det bra.

Sjuåringen älskar Mästerkocken, nog dags att introducera Lilla mästerkocken också!
Kram och trevlig helg!

2018-04-13 @ 09:58:09
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: