En fluga...

 
 
 
...gör ingen sommar sägs
det ju, och med tanke på
snön stämmer väl det.
 
Dock surrar ett flertal flugor
omkring mig som också de
befinner sig i solväggen och
njuter av solens värmande
strålar.
 
Underbart!
 
Köpte en plocksallad som jag
ätit här ute och nu dricker jag
kaffe och njuter.
 
Perfekt lunch!
 
Har skickat in en ansökan,
fixat klart en presentation och
ska förbereda en föreläsning 
till nästa vecka.
 
Känner mig alltid uppåt då
jag är produktiv och kan bocka
av saker. Jag har därför planerat
maj och juni mer i detalj med olika
åtaganden och deadlines, samt
ansökt om semester för den
efterlängtade Kroatien resan.
 
Först om man har tydliga mål
eller planer vet man om man
lyckas nå dem och kan bocka av
dem och känna tillfredsställelse.
 
För mig är planering a och o för
att slippa stress, ha framförhållning,
kunna prioritera och även känna
mig nöjd och tillfreds med det jag
faktiskt gör.
 
Jag har även blivit bra på
att planera för det oförutsedda,
som gör att jag har utrymme 
och rutin även för att hantera
sådant som kommer plötsligt
eller oväntat. Order nej har
jag dessutom lärt mig använda 
lite mer frekvent.
 
Just nu så känns det därför mest
spännande att ha två fulltecknade
månader framför mig :-)
 
 



åsa i åsele säger

Att kunna bocka av utförda uppgifter gör ju att det känns som man gjort något :)

Balans på tillvaron är ett stort +

kram

2018-04-11 @ 16:47:53
Znogge säger

Även om en fluga inte gör någon sommar så är det ett gott tecken när de börjar visa sig! När sommaren väl är här är flugorna mest irriterande om de är för många ;-)

Kram

2018-04-11 @ 17:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: