Från Vilhelmina till Italien

 
På dagens +lista står utan tvekan
att den artikel jag skrivit tillsammans
med kollegor om våra erfarenheter
av deltagande planering i Vilhelmina
blivit accepterad till en konferens om
hållbar planering i Italien i höst.
 
Känns inte helt fel att få åka till
Sienna i September :-)
 
Jag har även haft turen att bli
bjuden på lunch hos grannen.
 
Så idag kan jag absolut inte klaga.
 
Dessutom har jag sagt upp Lurans
fritidsplats från och med sista maj,
så nu har jag en stor flicka vare
sig jag vill eller ej!
 
 
 
 
 
 
 



Znogge säger

Vilken bra dag på alla vis! En resa till Sienna i höst är verkligen inte det sämsta. Italien är så fint även om jag förstår att det handlar om arbete också.

När barnen slutar på fritids är de stora och sedan går åren så fort!

Kram

2018-04-18 @ 15:54:43
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

Vad roligt att ha något sådant att se fram emot till hösten. Härliga Italien
Ja, tänk vad stor tösabiten har blivit. Svårt att riktigt ta in.
Sv: Jo, lite, lite har värken lättat. Medicinerna har helt enkelt börjat verka. Men jag ropar inte hej ännu. Vågar inte det helt enkelt
Massor av vår-kramar till er alla <3

2018-04-18 @ 17:19:22
URL: http://kinaguld.blogg.se
Erica Nilsson säger

Åhh vad roligt! Bra jobbat! Och grattis! Sienna är verkligen en underbar stad. Försök ta någon dag extra där om ni har möjlighet. Bara sitta på någon trattoria vid det snäckfornade torget. Gå runt i gränderna och irra sig bort ifrån de uppenbara turiststråken närmast torget och handla i delikatessbutikerna.

Vi var i Toscana för ett gäng år sedan, bodde på en vingård och hade hyrt bil. Åkte runt överallt. En kväll hamnade vi på Villa Rossi Mattei (ca 45 minuter från Sienna) och åt en helt fantastisk måltid. Inga menyer. Vi sa bara att vi ville äta. Ut kom rätt efter rätt efter rätt efter rätt. Och efterrätt. Allt var fantastiskt gott. Husets vin till det. Tror att vi betalade 1200 kr för hela sällskapet (5 pers).

Nu är det ju ca 10 år sedan men jag minns det fortfarande som en av mina bästa måltider.

2018-04-18 @ 20:17:16
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
åsa i åsele säger

Härligt.

Hur ska vi göra i helgen, ska farmor vara i Gafsele å vill Svea vara här?
På söndagseftermiddagen har vi eventuellt planer... beror på min fars mående, men för övrigt så är vi mer eller mindre bara hemma, jag lär ju pendla men tjejerna klarar ju sig själva ett par timmar.

kram

2018-04-19 @ 07:15:57
Johanna - Livet vid havet säger

Hej snäckan! Nu har jag läst ifatt enormt många blogginlägg! Härligt att se att allt rullar på hos er! Kram ❤️

2018-05-08 @ 10:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: