Slutet gott

 
Veckan rivstartade med ett par möten,
men väl dags för medarbetarsamtal
gick brandlarmet på universitetet så
vi fick ta ett uppehåll. De skulle
ringa upp.
 
Men då ringer ist grannen och jag
hör att det är allvarligt, hennes hund
har fått en pinne i halsen och 
håller på kvävas. Hon får inte
ur den men lyckas trycka ner
den så hunden kan andas.
 
Två km upp i skogen är de så
jag börjar rodda med skoter för
att hämta dem, men en annan
granne hinner före och kommer
med dem medan jag startat 
bilen och är redo...
 
Det blev akut till Östersund och
djursjukhuset där de plockade ut
en bit pinne och sövde hunden
för att kontrollera lungor, luftvägar,
matstrupe etc. Allt såg som tur
 var ok ut så vi kunde återvända
hemåt. Slutet gott!
 
Medarbetarsamtalet får bokas om,
och jag får läsa in material i morgon 
när jag väl är på plats i Umeå, mest 
glad var jag att jag kunde duscha
när jag kom hem då vattenläcka
gjorde att jag hoppade det i
förmiddags.
 
Så oduschad, barfota, i noppiga
och solkiga mysbyxor och makens
jacka gjorde jag stan idag 😎🙈
 
I morgon hoppas jag vara både
mer planerad och presentabel då
jag beger mig mot stan...
 
Nu ska jag natta kudden för klockan 
ringer tidigt i morgon 😴
 
 
 
 



åsa i åsele säger

OMG så jäkla hemskt å sån tur det gick bra.
Utseendet har ingen betydelse det är insidan som räknas å en mycket fin insida det har Du å ett hjärta av guld <3
kram

2018-04-10 @ 07:23:10
ansepanse säger

vad skönt att allt gick bra, jag har tänkt på vovven må du tro
kramar <3

2018-04-12 @ 13:14:21
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: