Söndagsmiddag

 
 
Wow,
vilken söndagsmiddag
 det blev!
 
Goda nypären från 
Lappmarksbonden i Gafsele
(tack svägerskan ❤️) och 
ungsbakad lax under ett täcke 
av philadelphiaost (en ask med
gräslök och en med pepparrot),
 citronpeppar och rivet
citronskal, samt min romsås.
 
Bogge deklarerade att det
var den godaste lax han ätit,
så det tar jag som gott betyg.
 
Som tur är gjorde vi en hel
laxsida, så det räcker till 
lunch i morgon med :-)
 
Nu ska jag passa på att
renbädda medan maken och
Luran fixar jaktbilen som jag
måste åka och besiktiga
i morgon.
 
Sedan får det bli lite pyssel
med en av de fyra ansökningar
jag för tillfället är involverad i,
ständigt denna jakt på
forskningsmedel...
 
En pina på ett sätt, men samtidigt
en behövlig utmaning att tänka om,
tänka nytt och tänka stort och 
inte minst utanför ”boxen”.
 
Dessvärre så lägger man ofta
ner både själ och hjärta, samt 
mycket tid utan att få utdelning.
 
Men skam den som ger sig!
 
 
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: