Vardagsrum före och efter

 
 
Dum som jag var så
fotade jag inte så mycket
i stugan när vi var där och
kikade på den inför ett
eventuellt köp...
 
Men detta var den syn 
som mötte oss när vi klev
in genom dörren och kikade
in till vänster där de hade
vardagsrum och ett köksbord
framför fönstren med utsikt
ut över sjön.
 
Redan då såg jag potentialen
även om jag spelade cool 
inför mäklaren ;-)
 
 
 
 
En bild då vi rensat ut 
och börjat måla tak och
väggar. Matta har också
lagts in då golvet inte var
så fint överallt och hade 
krävt massor med jobb
om det skulle ha slipats
och lackats. 
 
Så nöjd med att vi nu har en 
matta som gör det lättstädat.
 
 
 
 
Samma hörn fast nu ”efter”.
 
 
 
 
 
Det blev så ljust och fräscht
med nya ytskikt, så det behövs
lite mörkare textilier för att väga
upp och göra det mer ombonat.
 
 
 
 
Längtar tills vi är krya nog
för att mysa där en höstkväll
med tända ljus och lyktor...
 
Idag fick Luran sin tredje
kur antibiotika (en ny variant)
och ligger nedbäddad och 
sover. Fjärde veckan som
hon är sjuk, tycker så 
synd om henne!
 
Trist avslut på hennes
sommarlov.
 
 
 
 
 
En ”före” bild på öppnaspisen.
 
 
 
 
 
Och här en ”efter” bild.
 
TV:n ska 
stå på det grå skåpet, men i
väntan på att elen ska dras så
står den i spisen kopplad
till fritidsbatterier.
 
 
 
 
 
 
Glad att jag behöll skåpet
då det är en utmärkt förvaring!
 
Jag ska även måla ett litet
hörnskåp och ett runt bord i
samma färg. Hörnskåpet 
ska få gömma elcentralen
från solcellen.
 
Men det runda bordet tror jag
ska få stanna kvar här hemma
och ta plats i vårt sovrum...
 
Målningen får dock anstå, 
just nu har jag inte ork till mer
än att rodda runt praktikaliteter
i tillvaron och jobba :-(
 
Ska fixa med en ansökan
idag och fundera på om 
även jag borde ta ett nytt
halstest då jag har ont...
 
Dock ingen feber, så jag
avvaktar och hoppas det
ger med sig tills i morgon!
 
 



åsa i åsele säger

Stackars stackars Svea *krya på kram*

När börjar skolan, här är det skolstart på tisdag nästa vecka 21/8.

Så fint det har blivit i Er stuga, sånt jobb Du/Ni lagt ner.

kram

2018-08-13 @ 16:50:28
Rebecca Adnell säger

Åh så fint det blev!

Svar: Tack :-) Sakta men säkert tar vår drömstuga form!
Therese Bjärstig

2018-08-13 @ 21:33:14
URL: http://adnellphotography.blogg.se/
Jenni säger

Så fint ni får det, mycket arbete förstår jag ligger bakom!

Så synd om Svea, inge roligt att vara sjuk. Låter heller inte bra med så mycket antibiotika, tänker på risken att bli resistent. Hoppas ni alla blir bättre!

Svar: Sakta men säkert så tar det sig, synd bara att man då tycker att det ser så risigt ut här hemma och blir sugen på att renovera och köpa nya möbler ;-P Och ja, sista veckan innan skolan drar igång, så de får njuta av lite mer sovmornar och jag av det lite lugnare tempot som infinner sig då det inte är "skynda, skynda" vi måste på skolan tempo :-) Ha nu en fin vecka <3
Therese Bjärstig

2018-08-14 @ 15:00:48
Ing-Britt säger

Hej fina!
Va ett tag sen jag skrev hos dig men läser hos dig ofta 🖤
Stackars Svea som varit dålig så länge, tar hårt på krafterna även hos ett barn. Hoppas verkligen den nya kuren hjälper.
Vilken underbar stuga ni har köpt och sååå snyggt det blir, man kan knappt tro att bilderna är från samma ställe.
Håller nu tummarna att ni alla snart är pigga o kan mysa av härliga höstkvällar i stugan.
Många kramar 🖤

Svar: Hej fina du, så roligt med ett par rader <3 Glädjer mig! Tänkte faktisk på dig och er förvandlig i er stuga när jag började med köket i vår lilla stuga :-) Ska ta oss an utsidan framöver, men inte i år, har även där lite bilder på näthinnan från ert ställe som jag gärna skulle skapa min version av ;-D Lämnar en drös kramar och önskar dig en underbar höst <3 KRAM
Therese Bjärstig

2018-08-14 @ 17:51:50
Pauline Hurtig säger

wow vilken skillnad så fint!

2018-08-14 @ 19:55:21
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Linda/Candygirl säger

Alltså... hur fint gör inte du? Det blir ju helt galet. Du borde ju jobba som inredare. Kommer inte i närheten av din finhet och finess varken hemma eller i Lilla Gula. Det sistnämnda väntar dessutom fortfarande på omdragen el på övervåningen så där rör vi inte en tapet innan - för då får vi ändå gör om det sen. Jag håller mest till utomhus med mitt pyssel. Inne får det bli som det blir - bara det funkar och ser helt OK ut. men jag skulle verkligen ÖNSKA att jag kunde fixa lika fint som du.

2018-08-16 @ 18:16:59
Popprinsessan säger

Wow så fint! Verkligen stor skillnad och jag är lite avis på ditt pyntande. Det blir verkligen ombonat och personligt!
Kram

2018-08-17 @ 10:24:55
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: