Vedförvaring och bänk

 
 
Nu är vedförvaring/
sittbänken i princip klar!
 
Det är bara gångjärnen 
som ska fällas in.
 
Lådan fanns sedan tidigare
i stugan, men den är nu målad
grå istället för furu, och locket
har bytts ut mot en rejäl 
bänkskiva som tål att 
sittas på :-)
 
Blev sååå nöjd även med
denna lösning.
 
Och på tal om nöjd så kan
jag inte annat vara med dagens
värv. En artikel på svenska och
ett omarbetat bokkapitel är
i princip klara tack vare att
jag samarbetar med 
duktiga kollegor!
 
Artikeln är inskickad och
kapitlet kommer att kunna
lämnas över i god tid innan 
deadline till redaktörerna.
 
Sedan är det förvisso långt
ifrån ”klart” och mycket arbete
lär återstå innan det väl blir
publicerat, men den första 
stora insatsen är i alla fall
klar och det är skönt!
 
Jag måste kunna trycka på 
”sänd” och se lite konkreta
resultat ibland för att känna
mig produktiv i en annars
så flytande och ogreppbar
värld som forskning ändå är.
 
Det behövs avslut och
punkt för att få ork och
energi att tänka nytt 
och starta om :-)
 
Bjussar även på en före
och efter bild av köket i
stugan som nu snart
är klart så när som
på el/taklampa.
 
 
Före:
 
 
 Rummet innanför 
köket/vedspisen var
kombinerat bibliotek
och sovrum...
 
 
Efter:
 
 
...men rymmer nu
istället ett litet bord
och stolar så vi kan
sitta här och äta om
vädret inte tillåter
kaffe/mat ute.
 
Vita stolar har jag 
redan insett inte var
det smartaste i en stuga,
men å andra sidan matchar
de min retroradio i vit skinn-
imitation perfekt, alltid nått!
 
 
 
 
Hoppas kunna åka
till stugan i helgen
för att fortsätta fixa
lite smådetaljer så som
draperi, ljuskrona och
lite mer på väggarna.
 
 



Znogge säger

Vilket hästjobb ni har lagt ner på stugan och så bra det har blivit. Imponerande :D

Kram

2018-08-08 @ 10:20:42
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Fint och vitt :)

Skönt Du känner att Du kommit en bit på rätt väg.

kram

2018-08-08 @ 13:48:49
Frida - Vita Villan säger

Superfint i köket ju! Snygg vedförvaring också! 👌

2018-08-10 @ 17:45:22
URL: http://viitavillan.se
Anne säger

Det blir såååå fint 💞

2018-08-11 @ 06:03:04
URL: http://mammanpysslar.blogg.se
Linda/Candygirl säger

Det har verkligen blivit jättesnyggt. Antar och förstår om du är mer än nöjd.

Vita stolar är ju snyggt - men jag skulle inte kunna ha det NÅGONSTANS ALDRIG. haha... jag och vitt är en svår kombo... Det bara anfaller fläckar, direkt.

2018-08-11 @ 14:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: