Granen anno 2018

 
 
Så nöjd med årets
gran som går i vitt,
silver och olika blå
nyanser.
 
 
 
 
Till nästa år har
barnen bestämt att
DE ska klä granen i
 samtliga kulor vi
har på lut...
 
Det vill säga rosa, röda,
bruna, gröna och guldIga,
förutom de som nu är
i granen.
 
Det kan bli en hit i sann
Disney anda, men mest
troligt slutar det med 
att jag knaprar lugnande
eller förs bort i tvångströja
då jag är en riktig julgrans-
gestapo som har ett
tvångsmässigt behov
att kontrollera var kula.
 
Och pärlband och
INTE glitter ska det 
vara...
 
För att inte vara den 
hemska mamman som
inte låter barnen delta i
att klä granen överväger
jag seriöst en till gran som
de får ha på övervåningen.
 
 



Linda/Candygirl säger

Jag gjorde så.. en liten i hallen som fick innehålla VAD som helst. den stora är jag chef över. Nu får jag basa över alla tre granar. haha... perfekt ju!

2018-12-02 @ 16:06:16
åsa/nalta norrland säger

OJ seriöst har Du redan klädd granen... här har jag/vi kommit så långt att vi har en adventsljusstake ;-)

Planen är att J ska ta ner kartonger så jag kan börja och om det inte sker ja då blir det inte mer :D

kram

2018-12-02 @ 16:13:07
Maries strålande jul säger

Precis så har vi gjort sedan barnen var små och nu är de båda äldsta vuxna, dvs haft två julgranar. En som jag bestämmer över och en som barnen har fått klä precis som de vill. Fast numera är granarna ganska lika varandra då även de yngsta barnen är så gamla att de vill ha det stilrent :)

Ugglan 🦉 säger

Läncktar till nästa år när när jag och Holger får klä gran med många olicka färger den blev fin 😘💙👍

Svar: Ja nästa år får ni gå loss - det LOVAR jag <3
Therese Bjärstig

2018-12-02 @ 20:41:23
Popprinsessan säger

Tror nog att det är en bra idé med två granar nästa år, ha ha!
Kram

2018-12-04 @ 09:03:57
URL: http://www.popprinsessan.se
ansepanse säger

superfin gran! I år ska vi ha två granar :). Det har jag bestämt :). Vi har ju haft en vit gran i flera år, nu har vi köpt en grön plastgran men jag tycker ändå att den vita är fin och den får en plats någon annanstans istället. Den gröna granen ska vara på den traditionella platsen.
kramar <3

2018-12-04 @ 13:30:17
URL: http://www.kinaguld.blogg.se
Anne säger

Hihi! Tänkte just föreslå en egen gran till barnen. Men då får du blunda när du går förbi den 🙊

2018-12-05 @ 20:52:43
URL: http://mammanpysslar.blogg.se
Johanna säger

Köpte & klädde granen igår! Så mysigt!

2018-12-14 @ 11:44:56
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: