Lata dagar

 
 
Svärmor har fyndat ett
så näpet litet bord.
 
Hennes plan var att
måla om det.
 
 
 
 
Men jag tycker det
ska få vara lite nött,
stött och skamfilat 
som kontrast till de
andra möblerna
som är nya.
 
Får se hur hon gör,
hon är lika ombytlig
som mig nämligen ;-)
 
 
 
 
Den fina virkade sjalen
som jag fyndade igår
för en guldpeng har 
nu vädrats och är 
klar att tas i bruk!
 
Perfekt som halsduk eller
att kasta över axlarna
när man är så frusen
som jag är. 
 
 
 
 
Dagens lilla projekt var
en tur till Ström för att 
köpa ramar till de fina
korten vi fått på små
kusinerna till jul och
lite annat jox.
 
Blev även en fika på
Simonssons innan jag
och Luran åkte
hem igen.
 
Herrarna i huset vägrade
följa med då ingen av
dem är något större fan
av Dollar Store...
 
Skönt att se lite folk,
men ännu skönare att
komma hem igen och
få krypa in i myskläder
och fortsätta att njuta
av ledighet och lata
dagar!
 
 På begäran av Luran
blir det nu en dokumentär
om Tjernobyl. Lite bildning
mellan de ”vanliga” filmerna
skadar aldrig :-)
 



åsa/nalta norrland säger

Lite egen tid med Svea och dessutom lite crazy shopping på Dollar är ju inte fy skam :)

Vi har inte lyckats ta oss till Ström sedan i juli... då J jobbar typ sju dagar i veckan blir det inga roligheter eller annat ;-)

kram

2018-12-29 @ 22:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: