Ljuset

 
 
Skrattade lite då jag
läste Underbara Claras
senaste inlägg där hon
ryter ifrån vad gäller
de som plockar bort
julen för tidigt.
 
Sedan plockade jag
ner kulorna ur granen
och packade ned den
i sin låda till nästa år!
 
Just granen tar jag
bort tidigt trots att den
inte barrar. 
 
Efter julen känns inte
granen lustfylld utan 
mer vemodig tycker
jag nämligen.
 
 
 
 
 
Så lilla bordet kom fram
igen, men tomtar, hjortar
stjärnor och stakar får
vara kvar och lysa upp 
ännu en tid!
 
Men det har kommit 
fram mer vitt och silver
som ersatt det röda och
blå så här inför nyår.
 
Jag har som tradition
att fixa inför alla högtider 
oavsett vilken :-)
 
 
 
 
Vila och avkoppling
fortsätter jag med, har
lovat mig själv att inte 
kolla mailen förrän 
nästa vecka...
 
Var istället på biblioteket
och hämtade ut kurslitteratur
samt gick igenom de böcker
som gallrats ur och som man
faktiskt får (!) och kom hem
med några, bland annat
den ovan som blir
dagens tidsfördriv.
 
Men jag har även lovat 
Luran en sparktur medan
det ännu är ljust ute, vi
behöver allt ljus vi kan få!
 
 
 



christin säger

Efter en magisk promenad med hundarna så har jag städat bort HELA julen!!!!! Och det känns såååå BRA!

Att solen visar sej idag gör det extra ljust även inne och det är härligt.

Kram!

Svar: Tro det om du vill, men jag har KVAR julen på nedervåningen än, ja granen är borta, men allt annat är kvar. Tror jag ska ha det till påsk i ren protest ;-P Eller så ryker det i helgen... Får se vad humöret och orken säger om det! KRAM
Therese Bjärstig

2018-12-28 @ 12:52:30
åsa/nalta norrland säger

Då vi knappt haft granen klädd mer än fem dagar och det mesta juliga omkring en vecka får vi nog lov att behålla julen fram till tjugonde knut eller i alla fall till efter jullovet.
Det krävs mer energi å engagemang än vad jag har för tillfället.
Dock känns det som om vi går mot ljuset då jag faktiskt sett solen idag :)

Ha en fin fortsättning på jullovet, kram

2018-12-28 @ 13:12:26
ansepanse säger

granarna och allt annat får allt stå kvar hos oss en tid till. Jag brukar låta dem stå till den 13 januari. Det är en tradition redan från mitt föräldrahem.
Vad härligt med en sparktur. Här är det grått och dimregn i luften idag.
Kramar <3

2018-12-29 @ 13:06:13
URL: http://www.kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: