Magasin Mix

 
 
Igår fyndde jag sex likadana
gamla julgransljushållare
på Magasin Mix.
 
Kunde inte motstå dem
då de kostade 5kr/st.
 
 En vit lykta med genombrutet
mönster med stjärnor köpte
jag också.
 
 
 
 
 
Det blev även något jag
länge suktat efter - jultallrikar.
 
Egentligen skulle jag ju
givetvis velat ha en hel servis
med tallrikar, djuptallrikar och
assietter, men detta duger
gott och väl.
 
Dessa går lätt att bära
ner i matkällaren då julen
är slut - för enligt maken
behöver vi inte mer
porslin i skåpen ;-)
 
Sex tallrikar blev det, jag
har aldrig sett motivet förr
och jag har ingen aning
om ålder. Tycks vara
tyskt porslin.
 
Och det verkar som om
tomten har svarta foppaskor
på sig?! Gissar dock att det
ska föreställa träskor...
 
 
 
 
 
Inför gårdagskvällens middag
så testade jag och Luran
ljushålarna som vi fäste
på tallrikarna för en
lysande dukning.
 
Får se om jag köper
ädelgran till jul och lägger i
mitten av bordet och fäster
ljushållarna där tillsammans
med lite röda äpplen...
 
Aja, julen är ännu en bit
bort så vi hinner fundera mer
på det Luran och jag.
 
Idag är här bitande kallt,
och Eroz håller således mig
sällskap här hemma då varken
han eller jag är särskilt sugna
att sticka ut näsa/nos utanför
dörren i onödan.
 
 



Znogge säger

Så vacker och stämningsfull dukning. Den gillas verkligen.

Kram och god fredag!

2018-12-14 @ 14:54:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa/nalta norrland säger

Bra köp, ljushållarna kan Du ju använda även om det icke är jul :) Jultallrikar är ju egentligen inget man behöver ;-) jo yes jag fick ju av min mor förra året så jag har oxå :D

På fredag nästa vecka ska J besikta sin jobbarbil i Vilhelmina å jag följer med, förhoppningsvis kan jag hinna med Magasin Mix innan J kör hem igen.

kram

2018-12-14 @ 22:14:37
Svea❤️ säger

Du är de bästaste som fins 😍😘❤️❣️

Svar: <3
Therese Bjärstig

2018-12-14 @ 23:45:48
Lena i Wales säger

Vilka fynd! Gillar tallrikarna, så fina.
Konstigt, min man säjer samma sak ang porslin och även glas, hi,hi!
Önskar dej en skön lördag!

2018-12-15 @ 12:56:49
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Pauline Hurtig säger

vad fint!

2018-12-16 @ 20:48:16
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: