Mumin

 
 
Kan man annat än att
gilla Mumin?!
 
Tycker så mycket om
dessa härliga figurer,
och har gått all in i år på
Muminmuggar till
kusinerna.
 
Inte mindre än fyra av
barnens kunsiner fyller år
i november och december,
så det blir en del kalasande.
 
 
 
 
Att ha med sig en emaljmugg
när man är på picknick eller är ute
och kör skoter, jagar eller fiskar
är ju så mycket bättre än
en i plast!
 
Dessutom fungerar de ju
toppen även hemma!
 
Och så fina som de är behöver
man inte bara att dricka ur dem,
utan de fungerar fint som en liten
kruka till en blomma, ett pennställ,
att ha tandborten i (Bogge och
Luran har det) eller kanske fyllda
med sminkborstar eller något
annat.
 
Själv skulle jag gärna ha
denna mugg att dricka
kaffe ur :-)
 
 



znogge säger

Visst är muggarna otroligt söta och fina!

Kram

2018-12-11 @ 20:58:34
URL: http://znogge.wordpress.com
Pauline Hurtig säger

så fin :D jag har en emaljmugg men den använder jag som kruka :)

2018-12-12 @ 11:06:23
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
åsa/nalta norrland säger

Jättefin. Tyvärr är det ju dyra muggar... annars skulle jag lätt ha shoppat på mig ett gäng :)

kram

2018-12-12 @ 21:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: