Sparktur och nostalgi

 
 
Sedan förra inlägget
så ”råkade” visst ändå
alla tomtar på barnens
rum krypa ned i sina
lådor igen.
 
Även stakar, gardiner
och sängkläder har bytts
ut till icke-juliga sådana.
 
Således bara jul kvar
i kök och vardagsrum...
 
Då får man fräschhet uppe
och mys på nedervåningen,
det bästa av två världar! :-)
 
Vi har även tagit en sparktur
för att hämta ut två nya
bingolotter som jag vann
på uppesittaren.
 
Det var riktigt härligt ute
och bra sparkföre på 
bakgatorna där det inte
är sandat.
 
Och då jag sett en riktig
nostalgisk sak på Kupan
sist jag var in innan jul så
var jag tvungen att slinka
in och se om den fanns
kvar då jag inte kunnat
släppa tanken på den.
 
Min farmor och farfar hade
en exakt likadan fiskargubbe
i sitt vardagsrum, och nu
har även jag det 💙
 
(Den är broderad i 
korsstygn och kostade
40 pix, lite med tanke
på den tid någon lagt
på att sy den...)
 
Dessutom fyndade jag
en cykelkorg att sätta på
sparken, fyra dricksglas
och en gul liten bricka i
plåt i retrostil (perfekt till
påsk!), en likadan glasskål
som mamma haft sedan jag
var liten, samt en svart 
virkad sjal för nästan
inga pengar alls.
 
Bättre än vilken 
mellandagsrea som
hellst! 
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: