Stolt som en tupp

 En orädd tupp som jag stötte på
tidigare i höst när jag var på väg
till skogen för att jaga.
 
 
Ofta rackar man ner
på sig själv och fokuserar
på sådant man inte gjort,
hunnit eller misslyckats
med - men nu tänker jag
banne mig ge mig själv
en klapp på axeln!
 
Planering och prioritering
gör att jag har en synnerligen
effektiv och harmonisk vecka
bakom mig.
 
Året börjar lida mot sitt
slut och det innebär också
en del avslut och deadlines
för att kunna börja på ny
kula nästa år.
 
Men i år så känner jag
enbart ett lugn, ingen
stress eller hets som har
kännetecknat tidigare år
då rapporter och projekt
ska slutrapporteras.
 
Kanske blir man
klokare med åren, eller
så lär man sig helt enkelt
att planera bättre...
 
Oavsett så är jag
stolt som en tupp över att
vara så i fas som jag är
för tillfället, då jag gissar
att det kan komma att
ändras i ett nafs ;-D
 
 
 



Linda säger

Så skönt att känna sig nöjd över sig själv. Det borde man göra oftare. Trevlig helg.

2018-12-07 @ 12:26:09
URL: http://www.candygirl.nu/
åsa/nalta norrland säger

Klart Du ska vara stolt över Dig själv, som Du skriver hör det till vanligheten att man sänker sig själv...

Ha en fin fortsättning på fredagen kram

2018-12-07 @ 13:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: