Vad man lägger tid på

 
 
Ja, ibland undrar jag
vad jag lägger min tid
på och prioriterar.
 
Alla dessa möten och
ansökningar, som det
sällan blir något av, men
som om man inte lägger
tid på inte heller kan
generera något...
 
Alltid lätt att vara 
efterklok och inse att
man inte borde ha lagt
alla timmar, blod, svett
och tårar.
 
För att andra
gånger förvånas över
att något man inte
alls prioriterat och
lagt tid på går hem
och ger utdelning.
 
I eftermiddag och ikväll har 
jag jobbat med en ansökan
av ett lite annorlunda slag
och jag bestämde mig 
tidigt att det fick bli 
en begränsad insats
denna gång.
 
Först hade jag helt
tänkt hoppa, men ödet
har liksom knäppt mig
på näsan med detta ett
flertal gånger sista veckan
så jag kände att jag var
tvungen att testa.
 
Går det vägen är det
kul, men blir det avslag
är det inte hela världen.
 
Nu har jag iaf gjort min
arbetsdag med råge,
så även om jag borde
kika på en rapport så
får den anstå tills i
morgon då jag är pigg
i knoppen igen.
 
Nu orkar jag på sin
höjd läsa en lättsmält
kärleksnovell, men att
jag läser något dylikt
skulle jag givetvis 
aldrig erkänna...
 
 
 



Znogge säger

Med facit i hand är allt enkelt och självklart men om man inte försöker så har man ingen chans att komma med. Jag tror att vi alla behöver läsa något lättsmält lite då och då.

Kram och ha en fin Lucia!

2018-12-13 @ 17:27:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Znogge säger

Med facit i hand är allt enkelt och självklart men om man inte försöker så har man ingen chans att komma med. Jag tror att vi alla behöver läsa något lättsmält lite då och då.

Kram och ha en fin Lucia!

2018-12-13 @ 17:27:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Pauline Hurtig säger

mysigt med kärleksnovell

2018-12-14 @ 20:29:17
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: