Kreativitet

 
 
Man har inte roligare än man
gör sig, och det var så skoj att
se vad ungarna skapade då
de fritt fick leka och ”uppfinna”
med skräp/saker som ska på
tippen och återvinningen.
 
Ofta är det enkla, billiga och
oväntade saker som barn
uppskattar!
 
Smakleken gillade jag som
 barn och den var lika kul nu.
 
Sylt, ketchup, äppelcidervinäger,
kolasås, senap och nutella var
lite av det vi fick smaka och
gissa vad det var.
 
Ögonbindeln gör det lite läskigt
då man inte vet vad man får.
 
Ädelosten kändes riktigt läskig ;-)
 
 Barnen skrattade gott medan 
jag spottade och fräste...
 
Så gott på ett kex men inte själv
på en sked kan jag intyga!
 
 
 
 



åsa i åsele säger

Huvva. Jag har svårt att smaka på det jag inte vet vad det är, smaklek är inget för mig ;-)

kram

2018-02-18 @ 12:55:14
Sussi säger

Vad kul att leka smakleken. Det var många år sen sist. Kommer ihåg nervositeten vad som ska hamna i munnen haha
Kram

2018-02-18 @ 15:34:44
URL: http://nouw.com/enkelthemma
Linda säger

Åh... dina uppdateringar syns inte när jag använder Blogloving via mobilen. Bara via dator. Och jag är rätt sällan på datorn, faktiskt. Om jag inte gör som nu - tjuvsurfar på jobbet.
Det är inte så att jag glömmer bort dig... men du kommer inte automatiskt i mitt flöde om jag bara surfar via min telefon. :-(

2018-02-23 @ 10:40:45
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: