Recept då och nu

 
 
Jag älskar kok- och bakböcker,
och är särskilt rädd om mina
äldre ärvda böcker.
 
Där finns recept instuckna 
skrivna med snirklig handstil
och notat i marginalen.
 
 
 
 
 
Även om jag varken bakar 
eller lagar så mycket ur dem 
är de verkliga tidsdokument!
 
Så det gör mig lite ledsen att
denna typ av receptsamlingar 
är ett minne blott om några 
generationer...
 
För själv spar jag numera 
ned länkar till recept, eller som
sist då jag besökte mamma, fotar
av det recept med mobilen som
jag vill ha.
 
 
 
 
Just denna tomatsoppa med
köttfärs (älg) gjorde jag igår och
den värmde gott och fick tumme
upp av familjen!
 
 
 
 
Ser kanske inte så smaklig ut,
men jag lovar att den är värd att
röra ihop (jag lade dock i extra
köttfärs och korv så det blev inte
en särskild simmig soppa).
 
 
 
 



christin säger

Morning!
Visst är dessa klenoder härliga.... Jag har en bok där det t o m är beskrivning hur man gör upp eld i spisen för att kunna laga mat och baka 8-).
Och även om det idag kommer många recept så är det inte dumt att gå tillbaka till gamla böcker och hitta fin och god mat som sitter som ett smäck i munnen och magen.
BYN är rimmig och vacker med sol och blå himmel idag, perfekt för en lång hundpromenad.
Njut av solen!!

Svar: Ha ha trodde det var en självklarhet förr i tiden?! Kan förstå om det behövs i dagens moderna och tekniska samhälle, kommande generationer kommer att laga mat via en app ;-D Massor av kramar till dig Christin <3
Therese Bjärstig

2018-02-06 @ 09:37:50
åsa i åsele säger

Kokböcker... YES, jag har ju en samling :)
Använder dem inte så ofta, men de har en given plats i bokhyllan.

Idag levererar Norrland :) Norrland är fantastiskt.

Har Ni fått till altandörren?

kram

2018-02-06 @ 13:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: