Ett oskrivet blad

 
 
Varje nyårsdag känns lilsom
en nystart, ett oskrivet blad
inför det kommande året.
 
Vi tog lite sovmorgon och
sedan beställde Bogge gröt.
 
Då det snöar blev det sedan
att skotta lite snö...
 
Resten av dagen så ska jag
bara njuta av sista lediga dagen,
för i morgon smyger jag igång och
jobbar igen. Barnen har dock
ytterligare en vecka ledigt.
 
Så någon dag tänkte jag 
hitta på något skoj med dem
och kusinerna :-)
 
Eroz brydde sig inte nämnvärt 
om raketerna och smällarna som
tur var, och båda barnen orkade
vara uppe tills vi räknade ner
och skålade in nya året.
 
Ett bra avslut och start!
 



Znogge säger

Oskrivna blad känns befriande så nu hoppas vi på flera trevliga rader.

Kram

2018-01-01 @ 13:46:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Helt klart är Nyårsdagen som gjord för att "bara vara" å ta det lugnt, i morgon blir det "tidig uppstigning" då Elin ska vara på Stallet kl 10 å jag ska skjutsa min mor till affären.

Planen för i morgon är att jag ska panta alla de flaskor som står samlade i tre kassar i vår hall,
helst innan nån av hundarna välter ut dem...

Ha en fin måndag, kram

2018-01-01 @ 14:06:21
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Farmor säger

God Fortsättning på det nya året,snart så gör jag helg 1 dag skönt.Kram.

Svar: Njut av det lilla lediga innan det drar igång igen - jag kommer och fixar datorn när det passar <3 KRAM
Therese Bjärstig

2018-01-01 @ 14:25:29
Frida - Vita Villan säger

Känns så härligt med nytt år. Nya tag och nya möjligheter =) Skönt att det gick bra för Eroz trots smällare och raketer.
Här har vi latat oss hela dagen. Då jag inte sov så mycket inatt sov jag bort hela förmiddagen istället. Nu ska vi snart äta middag sen ska vi se Agnetas nyårskarameller =)
Ha en fin kväll!
Kramar <3

2018-01-01 @ 16:40:52
URL: http://viitavillan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: