Jobbar på snällheten

 
 
 
Idag är skola och fritids stängda så
barnen börjar skolan först i morgon.
 
Vi tackade för en sista sovmorgon och
barnen har sedan varit ute och lekt lite.
 
Luran har även bakat en omgång 
pepparkakor, så det blir nog mjölk
eller glögg och pepparkakor sen :-)
 
Både jag och barnen kan behöva äta
några så vi blir snälla, en lååång ledighet
gör att det blir lite onödigt bråk emellanåt.
 
Själv har jag ägnat förmiddagen till
att granska en artikel för en tidskrifts
räkning. Jag försöker att granska lika
många artiklar som jag själv skickar in...
 
Tyvärr så fungerar dessa gransknings-
processer väldigt olika, och vissa tidskrifter
har svårt att få tag på granskare vilket gör
att man ibland måste vänta uppemot
ett år för att få besked. Inte rimligt.
 
Nu har jag dock inga artiklar (endast en
rapport) inne för granskning, så fokus framgent
är att skriva klart en artikel om metoder för
deltagande planering och påbörja en annan
artikel om samverkansprocessen kring
nyckelbiotoper. Dessutom är jag involverad
i undervisning under våren, så snart lär nog 
terminen vara fulltecknad i vanlig ordning :-)
 
 
 



ansepanse säger

vad duktig hon är Luran <3, jättefina pepparkakor och säkert supergoda dessutom, visst smakade de gott? jo, det är jag säker på att de gjorde
vad härligt med en extra dags sovmorgon och så börjar allvaret imorgon igen då
önskar er alla en fin ny "arbetsvecka"
massor av kramar

2018-01-08 @ 19:07:33
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: