Risigt

 
 
Nu har tulpanerna gjort sitt,
men en vecka stod de och de
får därmed klart godkänt.
 
Blåbärsriset får istället sällskap 
av en ranunkel i all sin enkelhet.
 
På temat risigt kan annars 
Bogges hals räknas, och jag 
hoppas han inte blir sjuk då jag
ska till staden både på tisdag 
och torsdag denna vecka.
 
Men jag/vi tar en dag i taget 
och hoppas på det bästa.
 
Veckan har börjat med en 
ekonomisk avstämning, och så
har jag granskat en artikel klart
som jag skickat in till den
aktuella tidskriften.
 
Resten av dagen hoppas jag
kunna ägna åt planering i både
praktisk och teoretisk bemärkelse!
 
 
 



Znogge säger

Så vackert det blev! "Less is more" helt enkelt :D

Kram och ha en bra dag!

2018-01-22 @ 13:34:50
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Ont i halsen kan bli väldans långdraget,
jag har ju gått med mitt halsonda i flera veckor å blir inte bra, det blir bättre men det har ju även tagit om så det känns som följetong.

Det är svårt att bedöma när barn är sjuka,
är det verkligen för sjuka för skolan eller...
i Ditt fall lir det ju besvärligt då Du icke ska vara hemma, även om Du har god backup är det ju lättare att lämna friska barn.

Efter helgens vedermödor så bråkar min kropp,
tydligen blev det för ansträngande detta med böcker och bokhyllor hit å dit... men jag tar faktiskt hellre värk efter jag gjort något än har ont av att sitta rakt upp å ner å gjort ingenting.

kram

2018-01-22 @ 13:40:14
ansepanse säger

hoppas att Bogge <3 slipper bli förkyld
Sv: bra att de har anlänt
jo, det är så härligt att ha lite snö och några minusgrader, Nemo och Sluggo och jag har njutit av våra promenader, på eftermiddagarna har vi varit i skogen. Även i morgon kommer det att vara vinterväder men tyvärr, tyvärr så ger det sig nog på onsdag. Regn och flera plusgrader har jag sett att det blir. Tråkigt och ledsamt
önskar er alla en fortsatt fin veckan
massor av kramar till er alla <3

2018-01-22 @ 18:32:09
URL: http://kinaguld.blogg.se
Frida - Vita Villan säger

Håller tummarna för att Bogge håller sig frisk!
Härligt att ni kom ut på en så lång skotertur. Låter så härligt! Hugo gjorde ett försök att köra med sin fyrhjuling i helgen, men den stannade bara i den djupa snön. Sägs bli +grader i veckan så troligtvis försvinner snön som nyss kom. Så vitt och fint nu när det är snöigt och kallt så för min del får det gärna vara kallt ett tag. Hoppas du får en fortsatt fin vecka! <3 Kramar

2018-01-22 @ 21:06:04
URL: http://viitavillan.se
Linda/Candygirl säger

Nej fy för risig hals. HOppas det är snabbt övergående och att du slipper.

2018-01-22 @ 22:24:21
URL: http://www.candygirl.nu
Marie Svensson säger

Å min vecka har börjat bra! Har haft min första förlossning som blivande barnmorska. Det blev en liten flicka. Är så nöjd och glad!! Hoppas Bogge kryar på sig. Kram Marie

Svar: Ååååå så STORT det måste bara, är så spännande yrkesbana du valt! Och så har du erfarenhet från palliativ vård pm jag minns rött, så snacka om livslång kompetens -från vagga till grav ❤️ Massor av kramar!
Therese Bjärstig

2018-01-23 @ 09:46:42
Jessica Högberg säger

Riset till blomman är fint, risig hals lite sämre... hoppas det går över fort! <3

2018-01-23 @ 10:58:21
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Tina säger

Hej min fina vän! Tack för dina fina ord! Jag hade mer än gärna bjudit in dig på en kopp te och massor av prat. Saknar dig! Hoppas att Bogge inte har blivit sjuk. Många varma kramar!

2018-01-24 @ 07:18:18
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: