Skitvecka...

 
 
Så börjar denna vecka lida mot
sitt slut - och tur är väl det då den
inte går till historien som en av
de bättre...
 
Förutom att Bogge varit krasslig
så har jag hunnit få avslag på en 
forskaransökan, och både tisdag
och torsdag körde jag till Umeå 
för kurs och möten.
 
Drygt 12 timmar i bil blev det och
mycket stillasittande, så ryggen 
protesterar rejält :-(
 
Och igår när jag kom till Univetsitetet
fick jag leta parkering i 53 (!!!) minuter.
 
Galet, frustrerande och slöseri med
tid. Mer parkeringar är ett måste!
 
Räddningen var min nya termosmugg
som gjort att jag haft kaffe den första
timmen i alla fall, och alla de fina poddar
som hållit mig sällskap.
 
Jag kan varmt rekommendera 
Mia Skäringers vinterprat (men risk
finns att man gråter, jag gjorde det...)
och så P3 Historia, särskilt avsnitten
om starka kvinnor i historien.
 
Sophie Scholl - lyssna på
det avsnittet.
 
 
 
 
 
Och på tal om skitvecka så har
det onekligen varit så även på ett
mer humoristiskt sätt.
 
Tänk er en supertrött mamma
som stapplar in på toaletten vid
tretiden, klipper med ögonen 
mot det starka ljuset och ser
något som liknar bajs på
golvet?!
 
Jag hinner tänka att det är 
konstigt att det inte luktar och även
en snabb tanke om VEM som
kan ha gjort det innan jag 
börjar skratta.
 
 
 
 
 
Barnen har en humorlåda 
med skrämsel/skämt/läskiga
saker som de med jämna mellanrum
återupptäcker och utsätter oss för.
 
När Eroz var valp lurade de
pappan att han gjort inne med
denna, så jag borde inte ha gått
på det igen...
 
Jag skyller på trötthet!
 
 
 



Znogge säger

En skitvecka som avslutades med ett gott skratt i alla fall ;-)

Kram och trevlig helg!

2018-01-26 @ 12:13:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda/Candygirl säger

Ett gott skratt förlänger ju livet.. är det inte så...
Hoppas helgen blir bättre en veckan.

2018-01-27 @ 00:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: