Snöskottning

 
 
Helgen har gått i snöskottningens
tecken, jag tog mig an altanen mot
bättre vetande (det känns i ryggen
idag törs jag lova...).
 
Maken skottade upp vägen till
stugan med traktor, och med all
snö som kommit tog det
drygt två timmar.
 
 
 
 
Idag åkte vi dit för att skotta av
taken och kolla till stugan.
 
Som jag längtar tills jag kan
börja måla och fixa!
 
 
 
 
Och innan vi åkte hem tog vi
en kopp kaffe hemma i byn och
fick med oss färsk fisk då pappa
varit iväg till fjälls och fiskat.
 
Inte dumt alls!
 
 



åsa i åsele säger

Det måste vara ovanligt mycket snö i år.

Du får vara rädd om Dig så ryggen håller ihop.

kram

2018-01-28 @ 20:31:08
Znogge säger

Det arbetet slipper vi alla fall så här långt. Men visst är det tungt och det sliter verkligen på ryggen.

Kram

2018-01-29 @ 08:52:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Morning!

Ja visst är det härligt med all snö......Jag har skottat fram Hällagården tidigare i veckan och det var ett fint pass. Jag fick hjälp av Bengt och hans traktor för att ta bort det men att skotta ur handikapprampen var tungt. Men vi får frisk luft, motion och röda kinder, alltid något.
Jag åkte skidor igår!!!!!!!! Inte alla backar men jag har börjat och när jag rekat till kroppen så kändes det så himla skönt som jag mindes. Jag är sååå glad!

Ha en fin vecka!!
Kram!!

Svar: Hejja dig christin!!! 👏🏻⛷ jag har inte tagit mig ut annat än på skotern ;-p och duktiga och snälla du och Bengt är som tagit undan snön på hällagården 💕 har du börjat förgro och odla tro, eller är det för tidigt för sådant? Jag längtar efter oärligare men frossar i tulpaner å primula i väntan på dem. Kram kram
Therese Bjärstig

2018-01-29 @ 09:14:38
Linda säger

Ja snö har vi gott om.. och skotta lär vi få göra än fler gånger innan maj månad är slut.

2018-01-30 @ 07:39:40
URL: http://www.candygirl.nu/
christin säger

Det är för tidigt att så fröna men dom är hemma.... I slutet av februari då kör jag igång, fast det känns gruvsamt att röja upp i vardagsrummet för att få plats med bordet och allt. Ska iväg och köpa jord på Wiks och plantera om pelargoner och rosorna som är i källaren på Tjärnmyra... Det blir liksom en mjukstart kan man säga.

Kram!!

2018-01-30 @ 09:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: