Mulet och åska

 
Idag har det varit mulet,
det har mullrat och åskat
och även kommit lite regn.
 
Bra för arbetsmoralen ;-)
 
Först åkte jag till stugan
och målade slut på den
vita färgen (måste köpa
mer då det ännu är
kvar att måla...)
 
Väl hemma har jag 
tänt både lampor och ljus
och fått lite höstfeeling.
 
Satte mig med datorn och
tog mig an ett språkgranskat
manus som jag ska skicka
in när jag börjar jobba
på måndag.
 
Av bara farten tackade
jag även ja till att sitta med i en
panel i norska forskningsrådet 
som ska granska ansökningar
i höst, plus en av de förfrågningar
om att agera reviewer på någon
annans manus.
 
Alltid lär man sig något!
 
Dock får jag fundera vidare
på de andra förfrågningarna,
bör ägna tiden till att få ihop
två egna artiklar istället...
 
Semester gör susen, för nu
börjar jag faktiskt vara sugen
att skriva igen!
 
(Eller så är det en ursäkt
för att slippa måla 🙈😂)
 
 
 



Znogge säger

Var sak har sin tid som man säger! Hur som helst så är det i alla fall skönt att beta av vissa uppgifter. Här byter Husse avlopp och jag hoppas det går vägen...

Kram

2018-07-20 @ 17:18:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Sandra säger

Låter spännande! Vad jobbar du med? Och vad har du studerat? :) Ha en skön semester

Svar: Jag är statsvetare och jobbar som forskare :-) Ha en skön sommar och semester du med!
Therese Bjärstig

2018-07-21 @ 20:38:09
åsa i åsele säger

Blir förvånad då jag ser röda rönnbär... här har de icke ändrat färg ännu.

Hektiska dagar och nu har Du gjort bort Din semester... sådan tur Ni var till Kroatien och laddade batterierna innan Er arbetssemester tog vid.

Något regn har vi ännu icke sett till... det kom några stänk under fredagskvällen men det blev knappt blött.

kram

Svar: Fotot var från i höstas för att illustrera min feeling ;-D KRAM!
Therese Bjärstig

2018-07-22 @ 17:04:48
Linda/Candygirl säger

Oj har ni rönnbär redan. Det kändes ju lite höstigt, verkligen.

Svar: Det är ett foto från i höstas för att illustrera höstfeelingen ;-)
Therese Bjärstig

2018-07-23 @ 10:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: