Svart?!

 
Pust!
 
Trodde jag var smart när
jag valde att måla stugan
svart (med vitt kring fönster
och vit dörr istället för blått).
 
Det borde väl täcka bra?!
 
Men, nej, det lär behövas 
två/tre lager för att det röda
inte ska lysa igenom...
 
Inne har jag kämpat
för att få det vitt och ute lär
jag ju få kämpa lika mycket
för att få det svart :-(
 
Men bara att bita ihop,
köpa mer färg och pensla
på så blir det nog bra.
 
Men jag har tappat 
känseln i tummen sedan
takmålningen och har även
ont/inflammation i handleden
sedan väggarna så innan allt
är målad och klart så kan
jag nog inte röra armen ;-p
 
Jag ska dock inte klaga,
för väl hemma grundmålade
jag källardörren som varit brun
men som nu är på G att bli
vit. Det är kul att se snabba
resultat!
 
 PS. Ang färg, vi har ingen ”budget”
färg. Vi har testat både hink för
400 kr och 1200 kr och vet att
man får det man betalar för.
Men det är solsidan som är
extremt torr så virket suger
verkligen åt sig som en
svamp... DS.
 



Lena i Wales säger

Vad ni sliter, men fint blir det!
Hoppas du får lite vila också emellanåt.

2018-07-04 @ 09:15:33
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Popprinsessan säger

Men oj, ta hand om dig! Det låter inte bra att det gör ont överallt! Men det blir nog fint när det är färdigt! Gillar att måla, men ogillar allt jobbigt runt omkring som att tejpa kanter osv. Själva målandet har jag inget emot :-)

2018-07-04 @ 11:21:25
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda/Candygirl säger

Jobbigt när det inte täcker. Och jäklar vilken skillnad det är på färg och färg. Min erfarenhet är att när det gäller färg man får det man betalar för.
Skulle måla ett ljusgrått tak vitt - tog skitbillig färg. Fick måla FYRA varv för att taket skulle bli vitt. (sen blev det bra).
Men när jag skulle måla ett knallgrönt tak/vägg vitt hade vi svindyr färg. men jäklar. det täckte på ETT varv. Nu gjorde jag två ändå, men fatta.. från KNALLgrönt till vitt på ett varv. Helt galet.

Svar: Ja vi har testat rustas och flygger men 400 resp 1200 hinken, man får det man betalar för oftast ( men rustas fönsterfärg är outstanding!) så vi kör på rätt dyr färg men är virket snustorrt så suger det, bara att gilla läget och måla på 😜😅
Therese Bjärstig

2018-07-04 @ 19:38:40
åsa i åsele säger

Är det Rusta färg? Tror som Linda/Candygirl att det är skillnad på färg och färg.

Kram

Svar: Nä, dyr flygger färg, dock snustorr virke som inte målats på år och dag. Vi borde nog byts panel vad det lider men nu målar vi... rusta fönsterfärg är däremot toppen, täcker vid ett/två varv och bäst i test 😜
Therese Bjärstig

2018-07-04 @ 20:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: