Sol och fågelkvitter

 
 
 
Hem ljuva hem, det var så
skönt att komma hem igår!
 
Kallt, men strålande sol,
en sol som nu börjar värma.
 
Både fågelkvitter och takdropp
kunde jag njuta av idag.
 
 
 
 
 
 
Det vintertrötta ljungen ute
på bron skräpade och hade gjort
sitt så idag passade jag på att
påska till det lite istället.
 
 
 
 
 
 
En fårfäll och en kopp kaffe
där ute var pricken över i:et!
 
Precis vad jag behövde en
intensiv dag som denna.
 
Slutspurt i forskningsansökan 
och revidering av artikel, tyvärr
innebär det att delar av helgen
viks till det, men så blir det
ibland. 
 
 
 
 



åsa i åsele säger

Ser så fint ut :)

Elin frågade när hon skulle få träffa Svea... snart sa jag då det just nu inte känns lätt att planera något.
Men på lördag, 24/3 ska ju Ni vara i Åsele så kanske då?

Här har en förkylning kommit på ovälkommet besök,
snorig, nyser, fryser och ont i halsen :(

kram

2018-03-16 @ 07:29:13
christin säger

Hej i solskenet!!

Även att det är kallt och snåigt även under dagen så är det så himla fint och uppiggande med SOLEN. Det är ljuvligt att bo högt så att man ser hela soluppgången...

Bylsa på dej ordentligt och njut av kaffet på bron!!

Svar: Ja nog är det underbart med längre, ljusare dagar och att se SOLEN gör gott för själen, nästan lika mycket om då jag tryckt enter och fick iväg min ansökan ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2018-03-16 @ 08:08:54
Linda/Candygirl säger

Vår ljung är helt översnöad.. så den får skräpa bäst den vill. Tar liljorna inomhus istället.

2018-03-16 @ 17:07:24
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: