Dökul

 
 
Idag satsar jag på en
dökul dag. Ungarna har
fått bestämma och det
är bad som gäller.
 
Sedan blir det läskigt
taco, eller möjligen
kattsand i smutsiga
näsdukar, beror på
hur livlig fantasi man
har helt enkelt.
 
Och på tal om dökul,
så fick jag ett kul mail 
som indikerar att jag 
och en kollega även 
får en svensk artikel
publicerad vad det lider
i en skrift som praktiker
faktiskt läser :-)
 
Som forskare tycker jag
att det är snäppet roligare
än ”fina” publikationer
i internationella journaler.
 
Jag vill ju nå ut med 
rekommendationer och
lärdomar till dem som 
arbetar med planering!
 
 
 
 
 
Kanske hinner vi med
lite pyssel i form av pumpa-
girlanger/vimplar också
på eftermiddagen.
 
Vi får se helt enkelt.
 
Och i går fick ungarna så
fina kort från deras snälla
långtbortimormor.
 
Verkligen omtänksamt
och gulligt 🧡
 
För i mina ögon är halloween
ett jippo som barnen förvisso
gillar, men all helgona är mer
om att minnas våra kära som
saknas och visa omtanke till
dem vi tycker om här och nu. 
 
Så ett brev, telefonsamtal,
ett besök eller kanske bara
ett leende och ett glatt 
”hej” till någon man
möter kan betyda så
oerhört mycket.
 
Det kostar inget och
får även dig som gör det att
må bra och få en skön känsla
inombords, jag lovar!
 
 



åsa/nalta norrland säger

Låter som en bra torsdag,
halloween är absolut ett jippo",
typ höstlovs skoj ;-)

Grattis till att Ni blev publicerad,
härligt att få respons på vad man gör.

kram

2018-11-01 @ 11:59:56
Znogge säger

Vi firar inte Halloween men jag förstår att dagens barn uppskattar det. Däremot blev det besök på två kyrkogårdar i dag.

Kram

2018-11-01 @ 15:33:49
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: