Flitig nisse

 
 
Klockan är snart fyra på
morgonen och jag är inne
på andra koppen kaffe.
 
Passade på att kliva upp
snett efter tre då även
maken kliver upp för
att bege sig till skogen.
 
Dessa tidiga morgnar
brukar vara både
effektiva och fridfulla.
 
Och i mitt fall måste
jag ju inte kliva upp,
det är högst frivilligt :-)
 
Men någon gång då
och då tycker jag rent
av att det är mysigt.
 
Särskilt den här tiden
på året - vem vet, kanske
en nisse tassar förbi eller
tittar upp från vrårna?!
 
 
 
 
 
God morgon och god dag!
 
 
 



Znogge säger

Visserligen är jag ingen sjusovare men så tidigt hade jag inte stigit upp frivilligt! Husse går upp 04:15 och även det tycker jag är tidigt.Men du lär i alla fall få gjort en hel del!

Kram

2018-11-29 @ 06:38:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa/nalta norrland säger

Galet.
Jag brukar kliva upp å dricka kaffe med J men nu är det ju typ vid halv 7 så... nix jag hade inte klivit upp å typ gjort dag vid 3tiden.

Förhoppningsvis får "nån" tummen ur ;-) och fixar lite adventsstämning här hemma under dagen... J är borta mest hela dan (installation av värmepump i en by utanför Åsele) så jag får försöka finna motivationen på egen hand.

kram

2018-11-29 @ 07:19:52
Pauline Hurtig säger

oj vad tidigt :o

2018-11-29 @ 19:54:49
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: