Granar

 
 
På eftermiddagen
var svärfar förbi med
en adventsgran som
Luran beställt.
 
Han var även snäll
att fästa den säkert 
på altanen, så nu 
återstår bara för
mig att köpa en
utebelysning :-)
 
Här inne lyser i alla
fall min vinterskog,
och så har jag tänt
dagens lyktfynd.
 
 
 
 
Nu blir det mys i
min nya nattskjorta 
med juliga granar på och
så premiärsmutt på årets
årsgångsglögg.
 
Jag har hört mycket 
gott om den, men själv
misstänker jag en smak
liknade citronvicks av
doften att döma...
 
 
 



åsa/nalta norrland säger

Snällt av svärfar att komma med en gran,
sådant uppskattas.

Här fryser jag snart ihjäl ;-)
skulle det inte bli färre minusgrader å inte fler?

kram

2018-11-28 @ 21:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: