Flyttat runt

 
 
Efter att inte ha gjort
om på länge så fick jag
ett il idag att möblera
om och byta möbler 
mellan uterum och
vardagsrum.
 
Har tidigare haft en
brun gamal symaskin 
och en sekretär inne,
men som nu står i
uterummet.
 
Istället tog jag in 
brudkistan och gjorde
en bänk/sittplats av den.
 
 
 
 
 
Två lådor skruvades
även upp på väggen
som bubbel/vinställ :-)
 
 
 
 
Och bordet som tidigare
stått där kistan nu står
fick flytta till hörnet där
symaskinen stått.
 
Ni vet katten på råttan,
råttan på repet syndromet
slog till och det flyttades
runt allt möjligt 🙈
 
Så istället för ett lågt
bord i form av kistan
så utgör symaskinen 
ett lite högre bord i
uterummet nu.
 
 
 
 
Sekretären bytte plats
med denna byrå och plösligt
fick jag dessutom massor
av extra förvaring!
 
Hips vips känns
vardagsrummet nästan
som nytt, nu enbart med
vita möbler förutom soffan.
 
Uterummet blev jag 
dock lite mindre nöjd med 
men det får jag åtgärda 
till våren när vi börjar
nyttja det igen.
 
Tänk att man med så
enkla medel kan förnya
möblemanget.
 
 
 
 
Uppdatering.
 
Landade i soffhörnet
och njöt av ett nygammalt 
vardagsrum, men tankarna
malde då jag inte blev riktigt
nöjd med uterummet...
 
Men så kom jag på 
lösningen!
 
Det lilla runda bordet i
köket passar perfekt som
soffbord, och symaskinen
kan ersätta köksön som
får flytta in i köket och
ta det runda bordets
plats :-)
 
Som sagt, katten på råttan
och råttan på repet...
 
Men nu känner jag mig
riktigt nöjd med så väl 
kök, vardagsrum som
uterum!
 
 
 
 



Popprinsessan säger

Vad härligt att kunna se möjligheterna så som du gör! Jag blir väldigt låst och ändrar sällan bland sånt jag redan har, bara om jag köper något nytt.
Är du sugen på att inreda söderut som hojta till! ;-)
Kram

2018-10-23 @ 10:50:56
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: