Framtida generationer

 
 
 
Skog ligger mig varmt
om hjärtat, det är inte bara
ett forskningsområde, utan
även det ställe där jag hämtar
kraft och energi, jagar, vandrar
plockar svamp och bara är.
 
Att vi nu själva äger skog
känns förunderligt, stort och
förpliktigande, då jag ser det
som ett lån att förvalta till
kommande generationer.
 
Jag hade innerligt önskat
att omständigheterna
varit annorlunda, men
gläds åt att barnen och
deras kunsiner nu kan växa
upp och få en relation till
"sin" skog och få ett band till
den och tidigare generationer
som brukat och vårdat den.
 
En massa jobb väntar, 
men även massa möjligheter.
 
Och som tur är har Martina
redan anmält sig som frivillig
när vi ska sätta plant ;-)
 
Själv ser jag fram emot att
fixa i jaktkojan, och hoppas
att golvet ska gå att rädda...
 
Kojan har nämligen maken
hjälp till att bygga en gång
i tiden, och svägerskan har
till och med firat jul där!
 
Så många nya minnen
och möjligheter att värma
tassarna där under jakten
hoppas jag att det ska bli.
 
 
 



Znogge säger

Naturen är verkligen ett arv att förvalta väl och vara rädd om!

Kram

2018-10-10 @ 08:51:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Emma Engström säger

Härligt med en massa möjligheter som väntar! Ha en underbar dag <3

2018-10-10 @ 09:09:35
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Jessica Högberg säger

Skog och jakt i all ära men fira jul i en jaktkoja, där går nog min gräns, haha

2018-10-10 @ 09:32:08
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
åsa/nalta norland säger

Skönt ändock att skogen stannade kvar inom familj/släkt så att säga trots rådande omständigheter,
tråkigt och trist när familj splittras men tyvärr är det ju sånt som händer.

Sorg efter fyrfoting tar sin tid att bearbeta, men sorg blir utbytt till minnen efter en tid.

En hund som är familjemedlem lämnar sina spår.

Att gå ut och andas, vara med Enzo och tänka på Bus är en bra början, tillåt Dig vara ledsen.

kram

2018-10-10 @ 12:38:28
ansepanse säger

Härligt med skog och mark. Det ska vi vara rädda om
Sv: ja, nog går tiden snabbt alltid och bästa sättet att se det på är ju när man ser barnen som växer och plötsligt är stora
jag fortsätter att droppa cortisondroppar i ögat länge till efter ett schema, hoppas att det kommer att räcka med den här omgången
kramar och en fortsatt fin vecka till er alla <3

2018-10-10 @ 13:33:46
URL: http://www.kinaguld.blogg.se
Erika säger

Då blir vi ”skogsgrannar”. Mycket att sätta sig in i, men tänker att Rom byggdes inte på en dag! Vår skog är mest kalytor, men det blir nåt bra för barnen att ta över!

Svar: Japp, nu är vi grannar ;-D Som tur är har Magnus bra koll med tanke på sitt jobb, å lite har jag med med mig i kappsäcken efter att ha forskat på skogsägare och nyckelbiotoper, skogens sociala värden m.m. Å så har jag ju jobbar på skogsstyrelsen, men mest nytta lär jag väl ha av alla somrar då jag sommar jobbade å satte plant, för till året lär vi måsta peta ner en hel hög, gruvar redan ;-P Trevlig helg!
Therese Bjärstig

2018-10-10 @ 22:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: