Många tårar

 
 
Snällare och godmodigare
vovve får man leta efter.
 
Tio år och inne på sitt
elfte, och åldern tar ut
sin rätt allt mer.
 
Tidigare epelepsi och
nu problem med prostata,
höfter och ser/hör allt sämre.
 
Vi visste att dagen skulle
komma då vi måste ta det
beslut alla djurägare måste
ta. Barnen har sett att han
blivit sämre och vi har
pratat om det.
 
 
 
 
 
Men sorgen är inte mindre
för det, vi har alla fällt
många tårar över vår
fina Bus.
 
Det finns många fina minnen
att blicka tillbaka på i skogen,
alla älgar, turer i baggen som
joggsällskap och som kelsjuk
knähund inne ❤️
 
 
 
 
Han har fått ett fint avslut,
fått jaga och skälla älg i
höst (det han orkat).
 
Och igår kväll fick barnen
skämma bort honom hur
mycket det ville, och
han fick sova i Lurans
säng istället för sin bädd.
 
Båda barnen har vuxit
upp och minns inte annat
än att Bus alltid funnits,
och nu finns han inte mer.
 
Han fattas oss 💔
 
 
 
 
 
Han begravs i sin filt
som Luran köpt för egna
pengar till honom för någon
vecka sedan.
 
Tårarna rann när jag satte
mig i bilen och de rinner ännu,
men som ett märkligt samman-
träffande var det ett inslag på
radion med en veterinär som
pratade om att djurägare
ofta går för långt och
inte tänker på sitt
djurs bästa.
 
 Där känner jag att vi tog
vårt ansvar, men det gör
inte sorgen mindre.
 
Tack Bus för allt <3
 
 



Znogge säger

Det är medaljens baksida men varje ansvarsfull djurägare vet när det är dags. Men visst är det sorgligt och det är som att mista en älskad familjemedlem. Tänker på er.

Många kramar <3

2018-10-08 @ 10:27:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Frida - Vita Villan säger

Många kramar till er! 💗💗💗💗

2018-10-08 @ 11:21:53
URL: http://viitavillan.se
åsa/nalta norland säger

*kramar om*
Beklagar <3 sitter här och tårarna rinner...
blir så berörd.
Absolut avigsidan med att ha hund/djur.
Sorg efter fyrfotad familjemedlem är minst lika svår och påtaglig som efter en människa, det går icke att jämföra men är ändock precis densamma.
Du skriver så fint om Bus och han fick ett värdigt avslut.
kram

2018-10-08 @ 12:46:04
Linda säger

så sorgligt. Och fint på samma gång. Hoppas nu barnen kommer minnas alal fina stunder de haft med Bus.

2018-10-08 @ 12:57:38
URL: http://www.candygirl.nu/
Elin brantholm säger

❤️❤️❤️

Svar: Tack <3
Therese Bjärstig

2018-10-08 @ 16:35:41
christin säger

Ja visst är det hemskt och bedrövligt att vi måste göra sådana beslut. Vi är i samma läge med Moppa, hon har cancer och man är ju lite både hit och dit när man ska bestämma sej för just det. Än så länge är hon pigg och full av energi och vi går och ser om hon andas tyngre.... Hon har ju alltid öppen mun och nu när de båda är i löpen så är det ännu svårare att förstå att hon inte har så långt kvar. Det var lättare med Tessan hon blev gammal, ont i leder och hörde sämre så innan vintern och kylan kom så tog vi bort henne efter en magiskt fin sommar...
Och hur Klinga ska klara sej utan Moppa är svårt att förstå i dag.

Fina bilder som du har på Bus och sånt är skönt att ha med sej.
Bamsekramar!!

Svar: Tänker på er och vet vad ni kämpar med, inget roligt beslut att ta då det väl är dags och ett måste <3 Här så syns det att Eroz saknar Bus, men samtidigt var han lugnare än vanligt i går, tror han känt på sig att något varit "fel" med Bus... Vi är iaf glada att vi har Eroz att ösa kärlek på nu, det tröstar lite <3 KRAM
Therese Bjärstig

2018-10-08 @ 16:57:50
Emma Engström säger

Massor av kramar! <3

Svar: Tack för dem <3
Therese Bjärstig

2018-10-08 @ 21:27:07
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Popprinsessan säger

Ååå, nu börjar jag nästan gråta här på andra sidan skärmen... Usch, denna sorg och detta hemska beslut vi ibland måste ta som hundägare.. Jag minns det fortfarande med fasa även om det nu var 4 år sedan för oss... Så usch, jag tänker på er och den jobbiga tid ni har just nu <3
Kramar till er!

2018-10-09 @ 11:26:20
URL: http://www.popprinsessan.se
Svea❄️ säger

De är trokit utan bus å i bland inbillar jag mej att bus är här i hund gården för de är ovant nu !😭😢❤️

2018-10-10 @ 07:49:33
Svea❄️ säger

De är trokit utan bus å i bland inbillar jag mej att bus är här i hund gården för de är ovant nu !😭😢❤️

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️ ja vi saknar honom alla jätte mycket!
Therese Bjärstig

2018-10-10 @ 07:49:34
ansepanse säger

nej, det gör inte sorgen mindre men det är skönt att veta att man gjorde rätt. Jag sitter här och tårarna trillar nerför mina kinder. Känner SÅ med er alla. Nemo är lika gammal som Bus och han är ju heller inte frisk. Jag tar varje dag jag får med honom som extra bonus och är så försiktig med honom.
Massor av kramar <3<3<3<3<3

2018-10-10 @ 13:29:14
URL: http://www.kinaguld.blogg.se
Tina säger

Åh hjärtat! Beklagar! Jag vet hur tufft det är. Och saknaden och tomheten efteråt! Ni tog det bästa beslutet för Bus. Han har levt ett fantastiskt liv hos Er! <3

2018-10-11 @ 08:04:31
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Mammsen säger

Usch ja! Det gör ont. Beklagar. Vilken vacker bild den första där han pulsar i snön. Lever fortfarande på mina minnen från mina djur, det gör man länge. Kram

2018-10-11 @ 14:05:19
URL: http://Mammsen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: