Solsken

 
 
När livet ger en käftsmäll
på käftsmäll så behövs 
solsken! 
 
Det finns ingen bättre 
”medicin” än solsken, skog
och promenad med vovve.
 
Syftet var inte motion
utan ren och skär själavård.
 
 
 
 
 
Jag fick klampa runt i mina
storstövlar, över stock och
sten, genom myr och surhål
och avslutade med att plöja
genom prasslande löv.
 
Eroz fick sniffa och lyfta 
benet precis hur mycket 
han ville, och vi var nog
båda överens om att
detta var dagens
guldkant.
 
Mer solsken och
storstövlar till folket!
 
 



christin säger

Ja visst är det magiskt att vara ute så här fina dagar!!!
Jag tog med mej våra sötingar och gick upp till Gottfrid´s och sedan nedöver "Graningevägen" och sen hemåt och det var hur härligt som helst.... Vi skrämde åtminstone ett rådjur vid Gottfrid´s men hundarna märkte inte det alls, de är som dammsugare när vi är ute i skogen 8-).

Skogen är en bra pyskolog och billig och alltid ledig för besök...

Ha det bra!!

Svar: Kan inte annat än att hålla med, sådana där skogspromenader får man spara och ta fram som ett litet guldkorn de dagar man inte tar sig ut! :-D Ha nu en fin fredag och härlig helg <3
Therese Bjärstig

2018-10-10 @ 17:45:18
åsa/nalta norland säger

Jag är glad för var dag utan regn å blåst, jag ogillar när det blåser.. och lågtryck gör mig nedstämd.

Vi ska vara tacksam över vår natur, skogen och sjöarna, att vi får vistas utomhus.

kram

2018-10-10 @ 20:56:36
Linda/candygirl säger

Perfekt själavård

2018-10-10 @ 23:24:23
URL: http://www.candygirl.nu
Linda/candygirl säger

Perfekt själavård

2018-10-10 @ 23:24:24
URL: http://www.candygirl.nu
Tina säger

Hej fina, fina Du! Åh vad jag saknar vår dagliga kommunikation. Var länge sen jag själv skrev något inlägg och läser andras bloggar gör jag också allt för sällan. Förstår att livet inte är en dans på rosor och jag skickar dig massor av styrka och KRAMAR! <3

2018-10-11 @ 07:56:52
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: