Allt är relativt

 
 
 
Ostrukturerade presentationer,
långa presentationer med
hela 54 slides (jag har 14!), 
presentatörer som läser sig 
igenom hela presentationen
ordagrannt, de som aldrig tittar
upp eller står med ryggen mot
publiken, pratar för fort med kraftiga
bryrningar/accenter (deltagare 
från hela 47 länder) gör att jag
ändå känner mig rätt bekväm att
presentera i plenum i morgon
istället för i en av de parallella 
sessions som först var tänkt.
 
Sådana här presentationer
är min akilleshäl, så därför
försöker jag med jämna mellanrum
utsätta mig för detta - det enda sättet
att utvecklas och bli mer bekväm.
 
 Däremot fick jag ge upp 
kvällens konferensmiddag 
efter fem rätter (sju utlovades)
och promenera tillbaka till 
hotellet för att få lite sömn.
 
Får se hur många delegater
som dyker upp i morgon
då det lär bli sent för dem
som stannar hela middagen...
 
Nu ett par sidor i Silvervägen
av Stina Jackson för att varva
ned innan jag släcker och 
säger god natt för idag.
 
 



åsa/nalta norrland säger

Silvervägen har jag oxå tänkt läsa :) utlånad på biblioteket så jag står på tur då den kommer in.

Att stå framför publik å prata är icke min grej,
Du är väldans modig som fixar detta... kliver ut från bekvämlighetszonen.

kram

2018-09-06 @ 07:12:10
christin säger

JAA, det är hur hemskt som helst att prata inför en massa människor!!! Konstigt om man tänker att både du och jag gillar att prata 8-).
När jag arbetade på FK och var på kontoret gick det bra men inte när jag skulle på AF för att informera folk som skulle ut på praktik o dyl.....

Hoppas att det gick att sova trots all mat i magen, jag tände lampan igen och löste lite suduku innan jag kunde somna. Vi, Moppa och jag har det lugnt när Bengt och Klinga är i Bellvik så vi sover lite längre varje morgon så till slut är det kört ändå...

Kramar!!

Svar: Ja det är knepigt, men jag har inga större problem att prata bara jag får göra det på svenska ;-P Här var det stora abret att det är på engelska där jag inte kan "brodera ut" på samma sätt och då känns det inte lika bekvämt...
Therese Bjärstig

2018-09-06 @ 08:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: