En dag med Bus

 
 
Idag har jag gått med Bus,
och det märks att han
nu är till åren.
 
I morse hoppade han
in bak i bilen, men efter
att ha gjort sina mil i
skogen så fick jag 
lyfta in honom.
 
En syn för gudarna 
då jag är rygglös och
han en stor och tung
jämthund 😂
 
Vi får fixa handikapp-
ramp till nästa gång vi 
ska ut och jaga...
 
 
 
 
Bus nosade inte upp
någon älg, men väl en fin
mossbädd. Nog luktade
det en aning där?!
 
 
 
 
Jo, mycket riktigt,
under mossan låg en
död hare gömd som Bus 
lät sig väl smaka av.
 
Själv höll jag på spy av
doften och försökte hinna
ta av Bus den innan han
käkat upp den.
 
Men det enda jag fick fatt
i var en tass...
 
Så jag har på känn att jag
har en fyrfota vän som lär
bli dålig i magen och/eller
spy inatt.  Suck!
 
 
 
 
 
Några längre sök har det
blivit och medan jag väntade
hittade jag både taggsvamp
och trattisar.
 
Dock små, så de mesta får
stå på tillväxt, men lite fick
följa med hem till kvällsmackan!
 
Och nu ligger koordinaterna
inne i gps:en :-)
 
 
 



Svea 🌈 säger

Å vad mycke svamp 🐕

Svar: Och visst var den god?! :-D
Therese Bjärstig

2018-09-11 @ 17:04:08
ansepanse säger

Gott med svamp. Hoppas att Bus inte blir dålig i magen av det där som han fick i sig.
kramar till er alla <3

Svar: Nä, otroligt nog så blev han inte dålig?! Plåtmage i det fallet verkar det som, och det tackar jag för! KRAMAR <3
Therese Bjärstig

2018-09-11 @ 18:42:14
URL: http://www.kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Aj då, det finns nog tyvärr risk för att en viss hund blir dålig i magen. Men hittar de något gott är de så snabba att man har svårt att hänga med. Minns när Miss E åt ett helt kycklingskrov...

Kram

Svar: Döm om min förvåning då Bus var helt oberörd av det äckliga skrovmålet?! Fick inte en blund i ögonen för att jag var så på helspänn för att han skulle gnissla och vilja ut, men nä, han sov som en stock...
Therese Bjärstig

2018-09-11 @ 20:30:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa/nalta norrland säger

OMG

Inte roligt. Jag hoppas verkligen Bus inte blir dålig... men tyvärr är risken stor.

Jag har ju haft hundar som rullat sig i allt... allt från människoskit till brunstgrop och rutten svamp ;-)

Då är det lätt att fundera på varför man har hund ;-)

Såg Du till nån björn?

kram

Svar: Ingen björn, men en annan passare såg en! :-D
Therese Bjärstig

2018-09-11 @ 21:05:26
Linda säger

Uäck så vidrigt. HOppas han inte blir allt för dålig.

2018-09-14 @ 10:46:58
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: