Opysslig

 Ett litet höstarrangemang som jag
gjorde till bron för ett par år sedan.
 
 
Jag tittar tillbaka i arkivet av
många års bloggande och
slås av vilken periodare
jag varit och är.
 
En genomgående och
återkommande tråd är
givetvis julen.
 
Men pysslande - vart tog
det vägen?! Det har avtagit
i takt med att barnen blivit
större, borde det inte vara
tvärt om kan man tycka?
 
Och träningen, host,
där är det verkligen berg
och dalar i frekvens vilket
även återspeglar sig
i bloggen.
 
Lika så inredning, gamla ting
 och prylar, betydligt viktigare
för mig för ett par år sedan.
 
Läsning, jo, även det tycks
gå i perioder av bloggen
att döma.
 
Hm, nu för tiden framstår
jag mest som en kaffedrickande
sjukling som skriver och arbetar
med diverse ansökningar.
 
Inte allt för kul läsning,
men ack en så sann verklighet.
 
Men nu börjar förkylningen
ge sig, solen skiner och det är
i sluttampen av ansöknings-
säsongen så nu vore det väl
attsingen om jag inte kunde
pyssla, träna och läsa mer?!
 
 
 
 



Znogge säger

Men verkligheten är vardagen och den förändras under tidens gång. Pysslandet får kanske anstå till julmånaden men då kan du ta ut svängarna ;-)

Kram och ha en bra dag!

2018-09-27 @ 07:57:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda säger

Ja pysslandet får inte allt lika stort utrymme som förr. Fast jag håller på måla en tavla. Alltid nåt. Men den blir liksom aldrig klar.

2018-09-27 @ 15:30:02
URL: http://www.candygirl.nu/
Pauline säger

Tråkigt...men den där var jättefint!

2018-09-28 @ 10:10:34
URL: http://Http://lillafrokenhurtig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: