Osynlig

 
 
Tänk att ni är så många
som tittar in här även fast 
jag varit extremt dålig på
att titta runt hos er andra
sedan jag åkte iväg till
Siena.
 
Väl hemma tog älgjakten vid
och den suger musten ur en
totalt, jag har sommat så
fort huvudet landat på 
kudden om kvällarna.
 
Dock har jag även måstat
jobba, beta av möten och
så är det deadline på både
en ansökan och en artikel
till en special issue idag.
 
Således har det blivit en
del kvällar och nätter, och
idag blev det bara en halv dag
för mig och Bus i skogen.
Ingen älg för vår del, det
närmsta jag kom var detta
fina fällhorn jag hittade.
 
Jaktlaget fortsatte jaga 
medan jag begett mig hem 
för att dra mitt strå till stacken
och hjälpa mina duktiga
kollegor att ro i land 
våra deadlines.
 
I morgon väntar styckning
och att ta reda på de älgar vi 
fällt, så jag fortsätter nog att
vara lite osynlig ett tag till...
 
Trevlig helg!
 



znogge säger

Ha en bra helg du med!

Kram

2018-09-14 @ 21:50:21
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa/nalta norrland säger

Vi måste försöka få ihop en träff... jag har så mycket jag vill prata med Dig om.
kram

Svar: Jaaaa - det tycker jag! :-)
Therese Bjärstig

2018-09-14 @ 22:51:05
Lena i Wales säger

Just det, älgjakt på gång.
Är så långt från det här i Wales.
Ha en fin helg, trots mycket jobb!

2018-09-15 @ 10:21:58
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: